webForumDet fria alternativet

Ett problem med mitt spel

Flashur Flash, Shockwave

1 svar · 203 visningar · startad av adamstjarnljus

adamstjarnljusMedlem sedan maj 20045 inlägg

Jag har ett problem med ett spel jag håller på med. Det "hackar" på vissa datorer. På den pc ja jobbar med det flyter det på bra. Men på vissa datorer jag testat det på hackar det rejält.

Jag undrar ifall nån vet hur man kan speeda upp en flashfilm. Ja har många motiontweens och så om det kan vara det. Filmen står på medium kvalitet.

Detta problem är väldigt irriterande och jag är mycket tacksam för all hjälp eller synpunkter.

Här hittar du spelet:
https://www.adamstjarnljus.tk
gå in på misc, sen "heli".

mirandirMedlem sedan maj 2003750 inlägg

Allmänna råd för hastighet:

1. Kollar över din actionscript. Ofta finns det mycket tid att spara här.

- Minska ev. antal onEnterframe satser som går samtidigt. Försök samla så mycket det bara går i samma.
- undvik onödigt krångliga beräkningar. Beräkna så mycket du bara kan iförväg.
- har du långa loopar som innehåller beräkningar så se om du verkligen behöver göra alla dessa beräknar inne i loopen.
- Undvik updateAfterEvent() då denna tvingar fram en omritning av grafiken och snabbt orsakar störningar i prestanda.
- Om du har mycket kod som använder långa sökvägar så använd en referens eller kanske t.om "with" istället.
- korta namn(variabel, instans, objekt, funktions m.m.) är bra namn.

1. Alpha-transparanser är en vanlig prestandamördare.

2. Se över din framerate! Ibland får man bättre flyt på långsamma datorer med en lite lägre FPS än med en hög.

3. Vilken storlek har du på dina filmklipp? Ju större saker du flyttar runt destao tyngre går det.

4. Skalade filmklipp kostar oifta i prestanda.

5. Bitmap-grafik med många detaljer som gjorts om till vektorgrafik kostar även det prestanda.

6. en transparant flashfilm(dvs en med wmode satt till transparent i html-koden) sitter snabbt i klister på Mac.

/Mirandir

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.363dfaf6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)