webForumDet fria alternativet

Streama Windows Media i Flash?

1 svar · 203 visningar · startad av Noob

NoobMedlem sedan feb. 20049 inlägg

Hej!

Jag jobbar med ett projekt där vi har funderat på att göra en spelare i Flash som skall spela upp windowsmedia-filmer. Syftet med det är att vi försöker hitta ett sätt att hindra användare att "rippa" strömmen eller ta direktlänken till vår streamingserver och publicera den på nätet så all trafik klippen genererar dras förbi vår sida.. Vi vill att publiken måste gå genom oss...

Men då är min fråga - är det möjligt att strömma WM9 genom Flash? Måste användarna ändå ladda ner en wm9-codec?
Går det att i Flash styra så .swf-filen inte kan laddas ner, eller ens spelas på någon annan sida än där den just ligger?
Är det möjligt att dölja adressen till streamingservern inne i flashfilen så man inte kan hitta den?

I dagsläget har vi en enbeded wm-spelare i html.. det är ju fint å så, men vi har problem med att folk hittar våra direktlänkar och att dessa sprids... så vi tappar all trafik... å all uppmärksamhet... =(

Tacksam för svar!

//Noob!

mirandirMedlem sedan maj 2003750 inlägg

Om någon vill sno era filmer nog mycket så kommer de att lyckas. Det gäller att göra det så svårt som möjligt att lyckas.

Vill ni ha "cred" för filmerna lägg in logotypoe och eller copyright info i filmen.

För att förhindra att filmen spelas lokalt eller uppladad på en annan domän än er egna så kolla att _root._url är lika med korrekt sökväg till filmen på eran server.

Använd Flash com server för att streama videon till flash playern. Har för mig att då sparas inget på den lokala hårddisken.

Kanske titta på möjligheten att via serverside göra att länken bara funkar en viss tid. Jag är dock inte så bevandrad med server side funktionalitet så jag vet inte vilka möjligheter till detta som finns.

/Mirandir

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)