Hejsan!
Jag sitter med en sajt där menyn ska vara en animerad bild i flash.
Problemet är ju då om besökaren inte har flash installerat och inte vill installera flash, kan man då ha en imagemappad bild som meny? Så att om besökaren inte har flash och inte vill ha det (knepig besökare ) så ser besökaren en bild istället med mappade länkar.
misstänker att man kan köra en if-sats eller en includehistoria.
Kan nån hjälpa mig med detta?
Det är länge sedan jag sysslade med flash(v3), men då fanntes det möjligheten att visa en statisk gif som alternativ till "filmen", och då är det bara att skriva mappen ut från den.
Det är länge sedan jag sysslade med flash(v3), men då fanntes det möjligheten att visa en statisk gif som alternativ till "filmen", och då är det bara att skriva mappen ut från den.
Låter ju som det kan vara lösningen. Hur gör man detta lite mer precist? (newbie)
Går att kolla om besökaren har Flash installerat eller ej och skicka besökeren till en viss sida då.
T.ex kan du ha en sida innehållande en film där du enbart har koden getURL("flashsida.html") och sedan så har du en metatagg som skickar iväg besökaren till html-sidan.
Går även att kolla med JavaScript om Flash finns installerat men jag kan dessvärre inte hitta något bra exempel just nu.