webForumDet fria alternativet

lön

ASPur ASP

26 svar · 461 visningar · startad av aleborg · sida 2 av 2

HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg

har du inte passerat brytgränsen och betar 20% extra statlig skatt är 50% en tämligen korrekt siffra.

------------------
http://www.klinga.com/farahad/

MaRseYMedlem sedan maj 2001178 inlägg

svartjobb owns =)

------------------
/MaRseY - www.ii4tc.has.it -#ii4tc

costodiaMedlem sedan aug. 2000864 inlägg

Jag plockar själv ut ungefär vad jag tjänar som projektanställd vilket kan verka lite, men om du är privatperson och inte har några fatsa omkostnader utan du gör det på din fritid och Gunnar Liljas som jobbar på Leon och är etremt grymt på asp tycker det känns lite jobbigt att ta ut över snittet på 800:- så ska du vara mycket nöjd med 500:- i timmen.
Du nämner att det är krånglit, men låt det ta tid då, inte mer än vad som behövs men samtidigt tänk på att vara nogrann.
Jag kan själv jämför på det företaget jag jobbar nu (jag jobbar inte inom it över huvudet taget) där skulle det vara en självklarhet om vi fick välja mellan t ex leon och en tonårskille som antagligen sitter hemma i sitt pojkrum eller måste sitta på företaget så skulle Leon slagit det med hästlängder.

Som sagt det är nog bättre om du tar i lite i underkant vid ditt första jobb så kommer de antagligen anlita dig när systemet ska uppgraderas eller krånglar.

------------------
Mvh Martin Persson
Costodia.com, martinpersson.com, Merinternet.com , Sveriges.com , Sigill.net , dress.nu , mittinternet.com

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Visst kanske "Leon" vinner de flesta men jag tror att även Leon börjat i sitt pojkrum och kodat.
Jag vet inte allt för mycket vad det finns för folk här men många, däribland jag, är fortfarande pojken som jobbar därifrån han kan och inte mer.
Då får man bara inte räkna med att man kan konkurrera med proffisionella om man inte har speciella kunskaper inom ett område. Det enda sättet brukar vara att ta mindre betalt bara för att få chansen att visa att man kan. Jag tror/hoppas att de flesta "pojkarna" försöker ta betalt "strategiskt" för att få en meritlista först och främst.

Som sagt det är nog bättre om du tar i lite i underkant vid ditt första jobb så kommer de antagligen anlita dig när systemet ska uppgraderas eller krånglar.

Precis!!
Om man bara ser till att alla är nöjda vid dina arbeten så brukar det oftast leda till mer arbete = mer pengar = mer meriter.

svartjobb owns =)

Njeä.. Du vet att du inte får använda det som meritlista sen. Kan bli lite svårt. De flesta som bara kör svart står ofta och stampar på samma ställe.

------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.

[Redigerat av cyprys den 04 jun 2001]

PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg

vilket tjaffs!!!! Man tar ju ut så mycket man bara kan och lite till! :e

------------------
"Man kommer fortare fram till målet om man kryper åt rätt håll än springer åt fel håll"

webzonenMedlem sedan feb. 2001390 inlägg

ska inte den här tråden vara flyttad sedan länge???

------------------
Rom byggdes inte på en dag - det tog en halv

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

den är flyttad. hit liksom. :)

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>

154 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.c74b5be1
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)