om de inte har ngt gemensamt varför då ha "samma" db?
cya,
PatrikB
------------------
*Det jämnar ut sig sa han som sket i byxan och satte sig ned*
14 svar · 262 visningar · startad av Jacob
Jag skulle vilja ha samma databas för flera site, dessa siter har inget gemensamt och ligger på olika servrar.
Går detta?
[Redigerat av Jacob den 07 jun 2001]
om de inte har ngt gemensamt varför då ha "samma" db?
cya,
PatrikB
------------------
*Det jämnar ut sig sa han som sket i byxan och satte sig ned*
Allting "går" men det är kanske inte det bästa sättet.
Man måste ha en komponent, till exempel ASPTear (sök på forumet) och har du inte tillgång till servern i fråga då blir det problem... Tja, då går det inte!
Jag vet inte vad du ska göra men jag gissar att du vill skicka data obegränsat mellan dina webbplatser.
Vad ska du göra då?
------------------
Get the redcarpet treatment.
Vide >>
På en skala, hur troligt tror du det är at Jacob har ett "skär" med serverar att förfoga över?
hade han haft det hade han förmodligen inte ställt frågan(?)
just a thought...
------------------
De flesta databaser (förutom Access...) körs ju över någon sorts nätverk, vilket gör att det är extremt lätt att använda samma databas. Komponenter, my ass!
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
Tack för alla inlägg, det jag vill är:
Jag vill erbjuda videobolag att sköta uppdatering utav topplistor och landeringslistor, då vore det ju smidigas om alla jobbade mot en och samma databas eller hur. På då dätt så behöver ju jag bara uppdatera en databas.
------------------
ja©ob
We're talking webabmin.
Har videobutiken tillgång till Internet, hest fast lina?
------------------
Det är olika, men det spelar ju ingen roll detta ska ju bara visas på deras hemsidor.
------------------
ja©ob
Varför inte göra som med nyhetsrubriker?
Ja menar:
Många länkar in nyhetsrubriker på sina siter. Kanske kan man göra samma sak med topplistor osv...
Aha! Då föreslår jag att du använder [valfri databas som inte är Access] ;) som man använder över nätverk. Eller, om du vill vara ännu häftigare, använder du xml för att skicka data från en central server med tillgång till databasen som COM-objekt på videobutikernas webbservrar får prata med.
Eller nåt annat, valet är fritt!
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
[Redigerat av spango den 04 jun 2001]
För tillfälet så ville jag bara kolla om det var möjlgit, tack för alla svar.
------------------
ja©ob