webForumDet fria alternativet

filstorlek.....

ASP

8 svar · 236 visningar · startad av mastermani

Medlem sedan apr. 2001147 inlägg
Frågan#1

jag har ett vanligt fil formulär där snubben väljer en fil från sin Hårddisk.. hur kan jag gör så att det finns ett form bredvid detta formulär som kommer att innehålla filens storlek och om det är större en 50 kb så ska det inte gå att trycka på oki..

Jag vet att det sista e nog javascript och det kan jag kolla på egen hand med att just få filstorleken i ett annat formulär eller bara rentext.. det är det som jag ite hajjar

------------------
Jag väljer att inte skriva nått här eftersom vad jag än skriver så blir jag trackad......... :(

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Jag skulle rekommendera att du kollar filstorleken på serversidan i stället. Man skulle kunna kolla filstorleken, redan på klienten (endast IE), mha FileSystemObject, men då måste användaren sätta ner säkerhetsinställningen i sin webbläsare till minimum-läget.

Oki...

men hur kollar man det på server sidan?
jag vet endast hur man gör det på klientsidan med FSO som du nämne nyss..

------------------
Jag väljer att inte skriva nått här eftersom vad jag än skriver så blir jag trackad......... :(

Det beror på vad du använder för uppladdningskomponent.

Det ej nån komponent utan det är ett script...

------------------

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

"Scriptet" måste ju använda nån komponent för att ladda upp filerna. T.ex. AspUpload...

------------------
"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics, 1949

Tyvärr, inte...
den använder ingen som helst komponent..
det vet jag eftersom jag har kört den på min egen server och det fungerar aldeles utmärkt...

men jag har löst problemet själv nu....

------------------

Bra! FileSystemObject på servern eller len-koll på invariabeln borde ha varit vettiga lösningar.

FSO på servern var min lösning...

------------------

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)