ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Jag håller på med en topplista men så kommer detta felmeddelande upp:
ADODB.Connection.1 error '800a0bb9'
The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
inctopsite.asp, line 10
och RAD 10 ser ut så här:
oRet.Open strDSN
Ni kan gå in på http://www.catasus.com/~ampy/showlist.asp och kolla själva.
Klicka på joinlist
Skriv ut koden här så blir det lättareatt kola vad som kan vara felet
------------------
Jag väljer att inte skriva nått här eftersom vad jag än skriver så blir jag trackad......... :(
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Här är koden:
<%
'''TODO for you! Configuration:
''''1. Database connection
Function IncTopsite_GetDatabaseConn()
Dim oRet
Dim strDSN
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="& Server.MapPath("topsite2.mdb")
Set oRet = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
oRet.Open strDSN
Set IncTopsite_GetDatabaseConn = oRet
IncTopsite_PerhapsCleanUp oRet
End Function
cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Testa att skriva ihop Server.CreateObject och ("ADODB.Connection") ;)
------------------
This would be sad if we didn't knew you were mentally unstable.
Antingen är jag helt borta eller så ska
Set oRet = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
vara ovanför
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="& Server.MapPath("topsite2.mdb")
------------------
Jag väljer att inte skriva nått här eftersom vad jag än skriver så blir jag trackad......... :(
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg det funkar fortfarande inte, eller hur menar du?
Ne... det var jag som var helt borta.....
------------------
Function IncTopsite_GetDatabaseConn()
Dim oRet
Dim strDSN
Set oRet = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oRet.Open strDSN
Set IncTopsite_GetDatabaseConn = oRet
IncTopsite_PerhapsCleanUp oRet
End Function
------------------
fungerar det LR?
------------------
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Det fungerar fortfarande inte.
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Om du vill har hjälp här så får du någ ge lite bättre felbeskrivningar, vi är inga tankeläsare... :)
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu