Hej på er!
Jag använder Ballous webbhotell idag - det funkar bra.
Där använder jag bl a en komponent för att skicka SMS.
Nu vill jag även kunna TA EMOT SMS.
Jag har ännu inte fått reda på om de kan tillhandahålla den tjänsten - de är på gång.
Är det någon annan som vet någon svensk tjänst man kan använda till detta ändamål?
Jag vill kunna integrera tjänsten i en webbapplikation.
T ex kunna ta emot ett SMS som jag sedan publicerar.
Någon kanske oxå vet några komponenter som finns att tillgå för t ex ett webbhotell som vill kunna erbjuda tjänsten?
Nu kör jag ASP, access m m på Ballou.
>>Benny :)
calsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg detta är även jag sugen på att veta mer om.
Finns det något webhotell som stödjer både utskick och emottagande av sms där man kan spara emottagna sms i en databas?
Bosse168Medlem sedan nov. 20031 018 inlägg Redigerat med anledning av webForums regler §2.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med OveRRidE alternativt forumledare@webforum.nu.
OveRRidE
Moderator, webForum
Bosse168 skrev:
[Länk redigerad]
Såna där länkar till inte tillåtna här. Om du är medlem redan vet du mycket väl vad dom kan göra.
btw, spamet är anmält till yo.se.
@nders skrev:
greyhound skrev:
btw, spamet är anmält till yo.se.
Och till moderatorn. :/
Det också, men det tyckte jag var så självklart att jag inte skrev det :)
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg calson » Länken stred mot regelverket på den punkten att inläggsskaparen själv kunde tjäna på att någon klickade på den, då denne själv använder tjänsten. Länken som JesperT angav är däremot helt korrekt.
Jag har nu redigerat detta inlägg.
MVH
OveRRidE, moderator
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Kan förövrigt rekomendera Yo! Använder det själv och det fungerar klockrent varje gång =)
calsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg Jag har nu varit och läst igenom Yos avtal och rättigheter samt prövat deras demo konto. Allt verkar bra men vet inte om det är så företagsvänligt.
Vi får se.
Tack så mycket
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Varför inte det? Som företag så fakturerar man dom på summan du tjänat när du vill ha dina pengar (minsta gräns 250 kr).
*erikMedlem sedan mars 200171 inlägg Intresant
Men jag som driver en hemsida som skulle vara intresserad av att kunna uppdatera nyheter med min mobiltelefon.
Finns det någon som erbjuder denna tjänst?
Typ att jag tar en ild och skriver en rubrik, kort text som sedan skickas som ett sms och utgör en nyhet på hemsidan?
eventuellt bygga en egen sida för uppdatering via gprs?
// *erik
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Att upptadera text på en sida är Yo.se perfekt till. Dock är ju SMS begränsat till 160 tecken och billigaste kostar 5 kr att skicka så är det mycket text blir det rätt dyrt.
Bilder (MMS) hade de stöd för förut men inte nu längre tyvärr =(
*erikMedlem sedan mars 200171 inlägg MMS ett måste annars försvinner ju finessen.
/ *erik
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Om det inte bara är text som ska uppdateras, men det var det ju inte i ditt fall tyvärr.