T timedia Medlem sedan maj 2001 420 inlägg Frågan 1 mars 2004 16:45 #1 Är väl egentligen en javascriptfråga med då det är asp postar jag här ändå. Såhär uppdateras db och i frame 'hoger' listas innehållet som det ska. Problemet ligger i att frame 'vanster' inte uppdateras. Hur ska jag lösa detta? (passar på att tillägga att jag har sökt och letat utan att hitta något som funkar för mig)
If SvarsId <> 0 Then
Conn.Execute("UPDATE forum SET Svar=Svar+1 WHERE id=" & SvarsId)
Response.Write("<script>parent.frames['vanster'].location.href='index.asp';</script>")
End If
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Hur ser koden ut runt detta?
T timedia Medlem sedan maj 2001 420 inlägg större kodstycke:
<%If Request.QueryString("laggtill") = "ja" Then
'*****************
SvarsId = Request.QueryString("id")
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Upload.Save "fysisk sökväg"
Set File = Upload.Files("THEFILE")
If Not File Is Nothing Then
Filen = File.ExtractFileName
Connect = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("../../dbase/vforum.mdb")
End If
Response.Cookies("namn") = Trim(Upload.Form("namn"))
Response.Cookies("email") = Trim(Upload.Form("email"))
Response.Cookies("namn").Expires = date + 7
Response.Cookies("email").Expires = date + 7
Rubrik = Upload.Form("rubrik")
Inlagg = FixaTecken(Upload.Form("inlagg"))
Namn = Upload.Form("namn")
Email = Upload.Form("email")
'SvarsId = Upload.QueryString("id")
FID = Session("ForId")
If Request.QueryString("id") = "" Then
Conn.Execute("Insert Into forum(ForID, Rubrik, Bild, Inlagg, Namn, Email) Values('"& FID &"','"& Rubrik &"','"& Filen &"','"& Inlagg &"','"& Namn &"','"&Email &"')")
'Response.Redirect "index.asp target=""vanster"" "
Response.Write("<script>parent.frames['vanster'].location.href='index.asp';</script>")
'******************
Else
Conn.Execute("Insert Into forum(ForID, Rubrik, Bild, Inlagg, Namn, Email, SvarsId) Values('"& FID &"','"& Rubrik &"','"& Filen &"','"& Inlagg &"','"& Namn &"','"&Email &"','"& SvarsId &"')")
Conn.Execute("UPDATE forum SET senast=now WHERE id=" & SvarsId)
If SvarsId <> 0 Then
Conn.Execute("UPDATE forum SET Svar=Svar+1 WHERE id=" & SvarsId)
End If
Response.Redirect "index.asp?visa=las&id=" &Request.QueryString("id") & "&rubrik=" &Upload.Form("rubrik")
End If
End If
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Du har ju en response.redirect under. Javascriptet skrivs aldrig ut.
Sköt den redirecten med javascript också.