webForumDet fria alternativet

Nyhetsbrev!?

6 svar · 284 visningar · startad av jvc_man

jvc_manMedlem sedan okt. 2003165 inlägg

Tjena!

Är det någon som vet hur man kan skapa en connection m.m. till en .wab-fil där alla mina kontakter ligger.
Jag vill kunne skicka ett nyhetsbrev till samtliga 2000 kontaktera, men vill göra det personligt, dvs utan BBC då det inte kommer stå "Till" dem personligen...

Någon som kan hjälpa lite? Vet ju hur man connectar till access och så men inte en .wab-fil.

Hoppas någon vet något! ;-)

Mvh Björn / Malmö

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Skall du göra det med VB-script?

Hej!

Jag tänkte först göra det i Outlook med det verkar inte funka att göra dem personliga då, dvs man verkar endast kunna använda sig utab BCC där...

Jag vet inte hur jag ska göra det, i asp om möjligt, dock är problemet bara, hur får jag tag i kontakterna i .wab-filen. Skulle enkelt löst problemet om kontakterna fanns i en access databas...

Börjar bli bråttom också! =(
Men hoppas du hängde med, hur kan jag plocka ut alla mail-adresserna ur wab-filen i asp-programmering?
Eller vet du (någon) ett bättre sätt??

Mvh Björn M

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Vad är en .wab-fil?

Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

En .wab-fil är väl adressboken i Outlook eller kanske en kontaktlista.

Går det inte att exportera/importera från Outlook till Access? Jag vet ju att det går att exportera adressboken/kontaktlistan till olika databasformat och på det sättet bör det gå att importera hela rasket till Access.

Tjena!

Jo, nu har jag gjort en txt-fil av wab-filen, det gick! =)
Då skall jag bara se hur jag skall hämta allt från en text-fil och skicka mailen med asp till allihopa.
Säkert enkelt ju, men har aldrig använt en text-fil tidigare (skäms).

Något tips i fall om det klyddar för mig...

Mvh Björn

Så där ja, allt gick ju om kontakterna bara låg i en text-fil. Då var det bara att bruka sig utav en loop och så var alla mailen iväg.

Tack, mvh

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)