webForumDet fria alternativet

delat rs

6 svar · 188 visningar · startad av justine

justineMedlem sedan maj 200167 inlägg

jo, jag har använt koden som finns här på webbforum för att dela upp ett recordset på flera sidor och det har fungerat bra. nu har jag trixat lite för mycket med det förmodligen. iallafall så delar den upp rs men när man väljer nästa sida som kommer samma inlägg upp. någon som har någon gissning varför?

koden är ju flera meter...

(det bästa sättet att idiotförklara sig är att skriva dessa inläggen som jag gör. ingen behöver poängtera något dumt.)

------------------
/ justine

LinaMedlem sedan jan. 2001332 inlägg

Hur ser koden ut nu då?

------------------
Du lever bara en gång och den gången är nu!

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

När du för musen över länkarna som skall ta dig vidare till en annan sida, ändras den variabeln som skall byta sida i recordsettet?

------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com

ja det gör den. men det är nog förresten något med querystring. sql ändras nämnligen beroende på en annan querystring som sätts när man väljer ämne...
kan jag sätta ämnet i en session-variabel eller är det dumt?

------------------
/ justine

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Ämnet har du väl i databasen, eller? Då är det lite onödigt att lägga det i en session...

------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com

ja jag har det i databasen. och det var jätteonödigt att lägga det i en session för det fungerade ändå inte...

------------------
/ justine

det var ju inte så lätt att få det att fungera när det började med RS.MoveFirst varje gång...
tack ändå. det tog sin lilla tid att hitta det dumma felet.

------------------
/ justine

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)