Du får nog skapa en komponent som gör det åt dig, som du i sin tur anropar via ASP...
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
5 svar · 301 visningar · startad av jispir
Någon som vet hur man gör för att skapa virtuella konton med hjälp av ASP?
Kontot ska ha följande:
en subdomän som ska peka på en speciell mapp. Samt ett ftp konto som pekar till mappen med användarnamnet och lösenordet som de har anget i ett formulär.
Kör både DNS-server och Webservern själv.
Det är en Windows 2000 server med IIS5
DNS server är den som följer med Windows 2k server
------------------
verktygslådan
Ett gott trams förlänger
livet :e
Du får nog skapa en komponent som gör det åt dig, som du i sin tur anropar via ASP...
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
Tack för snabbt svar Vide ;)
Någon som vet om det finns en sån komponent som man kan ladda hem?
------------------
verktygslådan
Ett gott trams förlänger
Kanske kan detta vara något för dig... http://www.developersdex.com/asp/default.asp?p=492
------------------
webEye.nu SweQuake.com
Ett tips för den som är intresserad av att fjärradministrera en NT-server och IIS, från exempelvis en ASP-sida, är ADSI (Active Directory Services Interface). Håller på och trixar lite själv med det just nu. Jag vet inte om ADSI "kan" allt du efterfrågar jispir men det är iaf kraftfullt.
Mycket artiklar i ämnet: http://www.15seconds.com/focus/ADSI.htm
Har för mig att Wrox har någon bok som behandlar ADSI också.
------------------
/Morph
Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."
tack för era svar jag ska genast kolla ;)
------------------
verktygslådan
Ett gott trams förlänger