jag har egentligen 2 frågor.
Vilket är bäst och snällast för servern?
Att SSI'a med typ <!-- #include.. eller
att använda Server.Execute("mupp.asp")
Jag vet oxå att Server.Execute kom med 3:an, vilket jag inte har. Hur uppgraderar jag min pws(w98) så jag kan köra asp3.0??
------------------
:[Scarabus]:
Fudge Entertainment
Sex-o-rama ungdomsforum
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg din första fråga kan jag inte svara på, men svaret på den andra är ganska enkelt, men kanske inte det du ville ha; uppgradera till win2k. där finns iis5 och nånstans därinne asp 3.0.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
nobody expects the spanish inquisition!</A>
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg De har två helt olika användningsområden...
Vill du använda koden i includefilen i koden i det dokument du inkluderar i så skall (måste) du använda <!--#include
Vill du bara ha resultatet av en processerad sida så är server.execute din väg att gå...
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
ThoraxMedlem sedan maj 200124 inlägg Finns bara ett svar på din första fråga.
Server.execute :) är det som gäller SSI är ett allternativ när du inte kan köra asp 3.0
server.execute är bättre, smartare och snabbare...
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg nja det vet jag ju inte om jag håller med om ;) Includes kan vara bra att använda det också. De används ju till två helt olika ändamål oftast så...
------------------
1 Man, 1 Million dead, The odds are just about even - Ash
HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg Jag tror SSI:s execute är snällare och effektivare för servern. Men ASP-varianten är helt klart mer dynamisk.
------------------
Allt som oftast förbryllas jag
Det som nyss kändes tungt
Förbyts till motsatsen nästa dag
Märkligt att det kan bli så lugnt
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Som jag sade ovan, dom har två helt olika användninsområden...
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com