Hej!!
Jag har en kalender på min sida där jag ska skriva in olika aktiviteter som händer för olika grupper. Ex vill jag att på almanackan ska det stå Scouterna på 3 feb, när man klickar på 3 feb kommer en popupruta upp som visar aktiviteten denna dag. Jag hittade en färdig almanacka på nätet som jag tänkte göra om eftersom det alltid lade in ordet "händelse" på det datumet man valt. jag vill istället ha att man själv får skriva in vad det ska stå.
Nu undrar jag om jag kan göra som jag gjort (vilket jag iochförsig redan märkt att man inte kan). Men vad gör jag för fel.
Jag har skrivit så här
<a href="javascript:show('show.asp?ar=<%=RecSet("Ar")%>&manad=<%=RecSet("Manad")%>&dag=<%=RecSet("Dag")%><% =RecSet("namn") %>');"></a>
alltså den ska hämta texten som skrivs i ett formulär som heter "namn" detta hamnar i databasen. Jag har fått det att hamna i databasen, men när jag lägger till posten så läggs den till i databasen, men gruppnamnet syns inte på valt datum i kalendern. Den rutan är alltså tom. Det enda jag har ändrat är att jag har lagt till RecSet istället för ordet händelser i raden
<a href="javascript:show('show.asp?ar=<%=RecSet("Ar")%>&manad=<%=RecSet("Manad")%>&dag=<%=RecSet("Dag")%>');">Händelser</a>. Innan jag gjorde det lade ordet händelser till på valt datum. Jag har även lagt till en kolumn i databasen för gruppnamnet, och det funkar.
Lite koder som kan vara bra att se på för lättare hjälp finns på
http://w1.143.telia.com/~u14304389/index.htm
tack på förhand Richard