ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Länk:
http://www.theregister.co.uk/content/4/18996.html
Visst, lite underigt uttalande, med tanke på att Sun inte använder någon Microsoftprogramvara alls!!
Nu gäller det mindre webapplikationer. Vid större system är dock Java suveränt.
/T
------------------
This is what the KLF is about
Det uttalande kan vara ganska strategisk också...:) Genom att höja java ovanför de enkla applikationerna...Indirekt påstår Sun att ASP är bara för simpla saker applikationer....med java är för kraftfulla saker...:)
Jag undrar hur de definierar enkla applikationer...kan du definiera det? När ska man använda asp...och när ska man gå över till att programmera java...webbutiker har jag hört går att göra på asp är det något mer?
ThoraxMedlem sedan maj 200124 inlägg Den största fördelen med java är att det är platformoberoende och mycket mer skalbart än asp.
tänker ni på jsp applikationer eller?
------------------
:[Scarabus]:
Fudge Entertainment
Sex-o-rama ungdomsforum
Haha, ja det var faktiskt lite kul. Men vem som helst inser ju att det blivit en "glitch" någonstans i systemet. Det är ju någon förvirrad marknadsförare på Cobalt som tabbat sig, det är liksom inget officiellt uttalande från Sun.
------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel
Microsoft erkänner för övrigt att deras programvara är designad för virus-replikation:
"Most likely, other e-mail programs like Eudora are not designed to enable virus replication".
http://www.microsoft.com/mac/products/office/2001/virus_alert.asp
------------------
sgtpepper: Vilka webapplikationer förutom webbutiker är asp bra för...community-siter antar jag är en annan bra funktion...något mer?
Det går att göra i princip vilka tillämpningar som helst med ASP och det går att få det bra, problemet är att det oftast blir en icke objektorienterad lösning utan ordentlig användning av komponenter med ett virr-varr av kod i presentationsskiktet.
Man kan göra bra projekt med Pascal också, men vem vill göra det? :)
------------------
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg System till JAS exempelvis, tusentals rader Pascal...
/T
------------------
Jag vet inte om du läste mitt inlägg om komponentbaserad programmering, sgtpepper. Om man bygger upp metakomponenter som är strukturerade script så borde de kunna användas med en bra metodik...tror du inte det?
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Lite OT
OOD, Objekt Orienterad Design, gör att man kan strukturera upp ett system för den önskade uppgiften. Detta betyder inte att man behöver programmera i, eller använda ett objektorienterat språk, det går alldeles utmärkt att använda det till webprojekt också. I ASP kan man använda Objekt om man vill, men rent generellt så kan man inte lösa allt med objekt pga. web strukturen (typ, användare->sidor->funktioner osv)
Däremot kan man implementera vissa grundfunktioner, ex. en varukorg, som en klass, och som kan återanvändas i andra projekt.
/T
------------------
Toonster använder du dig av det idag?
Jag förstod inte riktigt det där med att i vissa fall kan man inte använda det..."(typ, användare->sidor->funktioner osv)"
Hur menar du?
Detta betyder inte att man behöver programmera i, eller använda ett objektorienterat språk, det går alldeles utmärkt att använda det till webprojekt också
De webbprojekt jag deltagit i är alla strikt objektorienterade, allt annat är förkastligt.
------------------
Om man bygger upp metakomponenter som är strukturerade script
Jo, det är bra, det är alltid lönsamt att ha ett komponentarkiv varifrån man kan återvinna kod, istället för att alltid bygga hjulet på nytt.
------------------