Förklaring.
Jag har bl a Vides underbara lilla Regular Expressions där man kan byta färg osv på visa förutnämnda ord.
Jag använder åxå av en url konverterare gjord av någon här på forumet.
Fråga, kan man lätt slå ihop dom till en, som jag kan ha i en incl-fil? :q
Jepp... bara att skapa funktioner av dom (det är dom säkert redan) och lägga dom i en extern fil... och sedan inkludera... blir ingen skillnad mot hur du har nu... :)
------------------ Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it... webEye.nuSweQuake.com
Du behöver inte slå ihop dom, utan bara skapa en funktion av min RegExp också... :
Function FormatWord(strText)
Set objRegExp = New regexp
objRegExp.Global = true
objRegExp.IgnoreCase = true
objRegExp.Pattern = "(Cossacks)|(good)|(fine)"
FormatWord = objRegExp.Replace(strText,"<b>$1</b><b><font color=""red"">$2</font></b><i><font color=""red"">$3</font></i>")
End Function
Sedan när du skall andropa så ropar du först på min och sedan den andra:
Response.write GetUrl(FormatWord(strText))
------------------ Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it... webEye.nuSweQuake.com
NEJ det lyckades inte!!!!!!!!!!!!!!
Ena funktionen heter GetUrl den andra heter format.
Jag försökte att få med bägge genom
att skriva så här:
Response.write Format(GetUrl(sInlagg))
Den ena funktionen tar bort den andra.
(Jag har försökt att vända på det med)
Vad göra?
Jag gjorde en idiotchansning som gick hem :)
Jag lade till en extra Pattern med din formatering så löste sig allting.
Men min förra fråga: kan man plocka in mera ord?
re.Pattern = "(Cossacks)|(good)|(fine)"?
:q
Jag tror att du missuppfatar mig lite.
Den första delen re.Pattern = "(Cossacks)|(good)|(fine)"
liger som orginal att texten blir fel, kan jag i samma bit lägga till mera ord? :q