timediaMedlem sedan maj 2001420 inlägg Går det att låta bli att skriva ut raden 'Id'? Isåfall hur?
arrArtiklar = GetRows("SELECT Id, ArtNr, Namn5, Storlek, Storlektyp, Farg, Ant_forp, Info, Fakta FROM varor Where page_id="&qstLnkId)
Response.Write "</td>"
Response.Write "<td width='71%' valign='top' align='left'>"
If IsArray(arrArtiklar) THEN
Response.Write("<br><TABLE border=0><tr><td>Id</td><td>Art.nr</td><td>Namn</td><td>Storlek</td><td>S-typ</td><td>Färg</td><td>Antal/pack</td><td>Varuinfo</td><td>Fakta</td></tr>")
For u = 0 To Ubound(arrArtiklar,2)
Response.Write("<TR>")
For m = 0 To Ubound(arrArtiklar,1)
if m = 7 then
If arrArtiklar(7,u) <> "" Then
response.write("<td bgcolor='#C0C0C0'><a href='doc/"& arrArtiklar(7,u) &"' target='new'> Info </A></td>")
else
Response.write ("<TD bgcolor='#C0C0C0'></TD>")
end if
else
Response.Write("<TD bgcolor='#C0C0C0'>"&arrArtiklar(m,u)&"</a></TD>")
End if
Next
Response.Write("<TD bgcolor='#C0C0C0'>")
Response.Write("<a href='shBasket.asp?addItem="& arrArtiklar(0,u) &"' target='underst'> Köp! </A>")
Response.Write ("</TD>")
Response.Write("</TR>")
Next
Response.Write("</TABLE>")
END IF
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Response.Write("<br><TABLE border=0><tr><td>Art.nr</td><td>Namn</td><td>Storlek</td><td>S-typ</td><td>Färg</td><td>Antal/pack</td><td>Varuinfo</td><td>Fakta</td></tr>")
For u = [b]1[/b] To Ubound(arrArtiklar,2)
timediaMedlem sedan maj 2001420 inlägg Nja, nu lägger sig idnumret i cellen art.nr och art.nr i cellen Namn osv. Kanske lite dåligt förklarad, men jag behöver alltså idnumret - men vill inte ha det synligt i tabellen.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag tror inte på dig.
Noterade du ändringen i loopen? For i = 0 har blivit for i = 1.
timediaMedlem sedan maj 2001420 inlägg tråkigt att du inte tror på mig :OO
så här gör jag fel:
arrArtiklar = GetRows("SELECT Id, ArtNr, Namn5, Storlek, Storlektyp, Farg, Ant_forp, Info, Fakta FROM varor Where page_id="&qstLnkId)
Response.Write "</td>"
Response.Write("<br><TABLE border=0><tr><td>Art.nr</td><td>Namn</td><td>Storlek</td><td>S-typ</td><td>Färg</td><td>Antal/pack</td><td>Varuinfo</td><td>Fakta</td></tr>")
For u = 1 To Ubound(arrArtiklar,2)
Response.Write("<TR>")
For m = 0 To Ubound(arrArtiklar,1)
if m = 7 then
response.write("<td bgcolor='#C0C0C0'><a href='doc/"& arrArtiklar(7,u) &"' target='new'> Info </A></td>")
else
end if
else
End if
Next
Response.Write("<a href='shBasket.asp?addItem="& arrArtiklar(0,u) &"' target='underst'> Köp! </A>")
Response.Write ("</TD>")
Response.Write("</TR>")
Next
END IF
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är jag som gjort fel!
Det är den andra loopen som ska börja på ett, inte den första.
Sorry.
timediaMedlem sedan maj 2001420 inlägg ajdå, såhär skulle det vara
Response.Write "</td>"
Response.Write("<br><TABLE border=0><tr><td>Art.nr</td><td>Namn</td><td>Storlek</td><td>S-typ</td><td>Färg</td><td>Antal/pack</td><td>Varuinfo</td><td>Fakta</td></tr>")
For u = 0 To Ubound(arrArtiklar,2)
Response.Write("<TR>")
For m = 1 To Ubound(arrArtiklar,1)
if m = 7 then
else
end if
else
End if
Next
Response.Write ("</TD>")
Response.Write("</TR>")
Next
END IF
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det var så jag tänkte, även om det inte precis var så jag skrev. ;)
Funkar det nu alltså? :)
Får man fråga om det finns någon speciell anledning till att du använder svårhanterliga arrayer istället för ett lätthanterligt litet recordset?
timediaMedlem sedan maj 2001420 inlägg Nu funkar det jättebra!
Hittade macces menyscript här på webforum - och gillade det. Trodde också array's gav prestandavinst? Iallafall behövde jag lära mig hur arrays fungerar :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är jättebra att lära sig arrayer, det kommer man ha nytta av. :)
Vad gäller optimering och prestandatankar är det intressant att läsa emissions inlägg om det hela. :)
Mvh