niclas.jMedlem sedan juni 2000120 inlägg Hej..
Nu har jag problem igen.
Ska låta användarna ladda hem filer med w3.upload
kod:
Bild = Request.QueryString("Bild")
Set upload = Server.CreateObject( "w3.Upload" )
Upload.SendFile Server.MapPath("bilder/" & Bild )
Problemet är att Explorer öppnar filerna i stället för att dialog rutan "File Download" visas.....har någon stött på samma problem?
/niclas
------------------
ingenting är omöjligt det tar bara lite längre tid..
Det finns ett bra upload script här på den här siten som är bara att ladda hem...jag använder det själv och det fungerar riktigt bra...
jepsOMedlem sedan mars 2001484 inlägg Den här artikeln från Microsoft Support kanske kan vara något?
För exempel på hur det kan användas kan du kolla följande artikel på ASPFAQS.com.
------------------
/ jeps0
niclas.jMedlem sedan juni 2000120 inlägg Tack för era svar....jag läste och testade lite kod från artiklarna men blev inte så mycket klokare på det...(fick möjlighet att spara ned asp-sidan...men det vill jag ju inte).
finns det igen som har liknade kod att delge mig?
/niclas
------------------
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Kanske kan detta inlägget hjälpa dig...
http://cgi.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/004267.html#9
Det hela handlar om vad webläsaren tror att den tar emot... och i min kod så säger jag att det är en okänd msdownload-fil... fungerar både i IE och i NS...
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
niclas.jMedlem sedan juni 2000120 inlägg Tack vide!!
Det funkade om jag skrev:
Response.AddHeader "content-disposition", "attachment;filename=" & Bild
Response.ContentType = "application/msdownload"
i explorer fick jag spara filen med rätt fil ändelse men inte netscape där blev inte fil ändelsen med??? har det med "application/msdownload" att göra?
/niclas
------------------
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Jag har bråkat med det är en himla massa gånger och kommer alltid fram till det är olika med varje nytt format...
Du får helt enkelt testa dig fram olika format och ContentType...
Det är en riktig plåga...
Lycka till ;)
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com