FraggelMedlem sedan sep. 2003301 inlägg Jag vill med mitt response.redirect kunna ladda om en hel x( sida...
Till saken hör att sidan ligger i 4 frames och 2 iframes. I en av iframesen så sker det en koll mot en inloggning och stämmer uppgifterna så vill jag ladda om HELA sajten (inom samma session) för att dels bygga om den lite, beroende på vilken user det är, samt, uppdatera en del värden på sidan som ligger i olika frames...
Jag är alldeles för trött för att orka tänka just nu.
Om jag lägger en Response.redirect så uppdaterar den bara den Frame den ligger i.... Och jag vill inte har Ehla sajten i den lilla framen då får man scrolla i hjäl sig :). Och JAVAScript :moose är banlyst på klienten. så jag MÅSTE lösa det från servern.
/Fraggel
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Tja då ser jag som enda möjlighet att köra en oändlig loop som krashar klientens browser. Varpå denne får starta om den och på så sätt "uppdatera" sidan.... Hur skall man kunna lösa det i från en server?! ;)
När du i formuläret / länken postar till inloggnings checken, så sätt target till "_parent" sen i inloggningschecken sätter du "response.redirect" till frame-dokumentet igen, eller till ett annat frame dokument som skall visas när folk är inloggade!
Eller så kör du med IF satser som kollar om man är inloggad eller ej i det befintliga framedokumentet så den vet vilka sidor som ska laddas! i de olika framsen!
MVH
R) språket