<input name="radio1" type="radio" value="TRUE" <% IF RS("faltnamn") = "true" then%> checked <%end if%>>
<input name="radio1" type="radio" value="FALSE" <% IF RS("faltnamn") = "false" then%> checked <%end if%>
Något sånt du menade?
5 svar · 229 visningar · startad av SONICdust
Hur får man en radiobutton att få in rätt information från accessdatabesen om man har ett fält som är true or false på när man gör en uppdatering. Så att det syns att det ska vara true om värdet är så i databasen?
<input name="radio1" type="radio" value="TRUE" <% IF RS("faltnamn") = "true" then%> checked <%end if%>>
<input name="radio1" type="radio" value="FALSE" <% IF RS("faltnamn") = "false" then%> checked <%end if%>
Något sånt du menade?
ja det är något sånt jag menar, tack
men som vanligt är det något sm är fel för stunden när jag gör något... men din kod ser rätt ut så felet liggernog på något annat som jag gör!
du vill altså ha t.ex 2 radioknappar!
om fältet i databasen är FALSE så skall en radioknapp vara inmatat som CHECKAD, och om fältet är TRUE skall den andra radioknappen vara CHECKAD?
så jag e 100 på att jag beskrev rätt för dej :P
det tror jag också, jag tror felet ligger någon annanstan i kodden, var tvungen att få klaga lite...