Jag har en tipsa funktion som ligger i ett html mail. Där kan mottagaren skriva in sin e-mail och kompisens e-mail. Funktionen går sedan till en sida som skickar ett mail med tipsarens namn+meddelande högst upp.
Mitt problem är att koden för mailet som skapas och skickas måste läggar in med "HTML = HTML &" vilket är mycket besvärligt. Jag skulle vilja includa html-sidan, länka till sidan eller på annat sätt lägga in sidan utan att behöva ta bort alla radbrytningar, mellanslag och ersätta alla " med "" vilket är ganska omständigt...
Tacksam för tips! :OO
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Om jag nu förstod rätt, så är detta ett sätta att skapa en enkel mailmall.
1. Skriv ut strängen som innehåller HTML-bodyn, istället för att flytta in det i mailbody-propertyn på mailsidan.
2. Kopiera det som kommer ut (mailets innehåll).
3. Lägg detta i en textfil eller databas och gör om alla ställen där dynamisk data skall in till t.ex. #NAMN#, #EPOST# osv.
4. När du sedan hämtar innehållet, ersätt ovanstående staket-strängar (sökord?) med den data du vill ha in och flytta sedan in alltihopa i mailbodyn.
5. Skicka.