webForumDet fria alternativet

global.asa för två siter

ASP

3 svar · 193 visningar · startad av Calevan

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg
Frågan#1

Har starkt för mig att jag en gång för länge sedan såg en tråd som handlade om en person som i sin global.asa fil hade någon form av statistik eller liknande. Problemet var att han hade två siter på samma server som båda påverkades av samma global.asa När man då skulle räkna ut hur många som besökte den enskilda sidan så kunde man dela upp globala.asa på något sätt, så att delar av den bara kördes om man besökte en viss sida och inte om man besökte den andra...

Någon som minns detta? som kan hitta tråden, eller som kan förklara hur det gick till?

tack!

skrev jag luddigt eller är det ingen som vet? jag börjar fundera på att flytta ut allt som står i global.asa och lägga det på sidan istället. fast jag vet inte hur jag ska göra med min application som håller reda på antalet aktuella besökare då... kan bli knepigt, så det är ingen bra idé tror jag... vad säger ni?

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

skrev jag luddigt eller är det ingen som vet?

Ja, det är lite svårt att hänga med. Om det verkligen är två olika siter så kan de ju inte ha samma global.asa. Om det däremot är två olika underkataloger i samma site du menar så borde det räcka med att kolla värdet på Request.ServerVariables("URL") i Session_OnStart för att se vilken katalog requesten kom mot.

sedär ja! där fick jag ju ett svar jag var ute efter... ska testa det!

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)