zippizMedlem sedan sep. 200225 inlägg Jag kan inte med Update i SQL så mkt..
Men har suttit och försökt lite iaf.
Och min kod har nu blivit så här..
Den e fel men jag vet inte vad felet är.
Sida=Request.Form("sida")
SQL = "UPDATE tblInformation Set Sida = "& Replace(" & sida & ", vbcrlf, "<br>") &""
Conn.Execute(SQL)
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg till att börja med så verkar det inte så bra att ha två saker som båda heter "sida". och de fnuttar du har med i replacen kommer gör att raden inte stämmer. tror jag i alla fall. varför inte sätta replacen innan sql satsen? tex när du hämtar ut innehållet ur sida från databasen, eller från fältet?
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg så här kanske:
sidansomvaldes = Replace(Request.Form("sidansomskickades"), vbcrlf," <br>")
SQL = "UPDATE tblInformation Set Sida = sidansomvaldes"
Conn.Execute(SQL)
men jag blir lite förvirrad av att det står "sida" överallt, så jag kan ju ha missat något. sen kanske jag inte har rätt heller :)
zippizMedlem sedan sep. 200225 inlägg Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] För få parametrar angavs. 1 förväntades.
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg säg gärna på vilken rad felet gavs.
och förklara vad de olika "sida" ska vara. så inget blir fel där.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Man ska alltid ha apostrofer runt strängvärden i SQL. Om jag utgår ifrån att Calevans kod fungerar i övrigt, så konkatenerar vi in variabelvärdet också:
sidansomvaldes = Replace(Request.Form("sidansomskickades"), vbcrlf," <br>")
SQL = "UPDATE tblInformation Set Sida = '" & sidansomvaldes & "'"
Conn.Execute(SQL)
till att börja med så verkar det inte så bra att ha två saker som båda heter "sida".
Det där kan jag inte förstå. Det kan precis lika gärna se ut så här:
SQL = "UPDATE tblInformation Set Sida = '" & Replace(sida, vbcrlf, "<br>") & "'"
Den e fel men jag vet inte vad felet är.
Man skall alltid ange felmeddelandet man får. Från första början.
mvh
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg det enda jag hade att säga om att ha fler saker som heter samma är att man kan blanda ihop dem själv. det spelar ju ingen roll, precis så som du säger.