SSPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Tjenahejsan, jag sitter på en liten undran, mer än ett problem... Kan man hämta lösenordet från servern som man är inloggad på, på samma sätt som man hämtar användarnamnet?
Jag bygger en POP3 tjänst på ett intranät, och tänkte att det är onödigt att skriva in sitt lösenord en gång till bara för att kolla mejlen...
Har inte tillgång till servern just i detta tillfälle, så jag kan inte prova själv...
Någon som har arbetat med detta borde det ju finnas i detta välbesökta forum :)
Respons(e), danke! ;)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Fame is a bitch, man [Brad Pitt - Fight Club] --
JjepsOMedlem sedan mars 2001484 inlägg Med tanke på vilken uppenbar säkerhetsrisk ett sådant kommando skulle innebära är jag övertygad om att det inte finns.
Du skulle ju isf utan problem kunna göra en sida som lagrar alla lösenord hos besökarna på en viss sida och använda dem till diverse elakheter.
SSPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Japp, precis... Men med tanke på att det går att göra i PHP, så hoppades jag innerligt att det skulle gå med ASP också :l
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inläggServervariabeln "AUTH_PASSWORD" kanske kan hjälpa!?
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
SSPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Weee, precis vad jag letar efter :) :e
*pöss* ;)
Nu slipper jag skapa en databas med alla lösenord i, vilket jag precis var på väg att göra!
Wee igen :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
JjispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg vide hur funkar den variabeln?
------------------
verktygslådan
Ett gott trams förlänger
livet :e
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inläggJag har faktiskt aldrig använt den, men jag antar (utifrån namnet på variabeln) att den återger lösenordet man är inloggad på nätverket som...
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
SSPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Ja, det skulle jag också gissa på.
I IIS finns det lite inställningar som anger om man måste logga på med sina användaruppgifter för att få tillgång till en sida (Även Apache, via .htaaccess vet jag har så). Med servervariabeln Request.ServerVariables("LOGON_USER") visste jag att man hämtar användarnamnet från användaren, men jag hade då lite mindre koll på AUTH_PASSWORD som borde användas på samma sätt.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com