Har lite problem med att ladda upp filer.
När jag laddar upp bilder så fungerar det fint. Men sen när jag ska ladda upp större filer, som filmklipp så skiter det sig.
Jag får felmeddelandet: Operation not Allowed
På raden: RequestBin = Request.BinaryRead(byteCount)
Nån som vet vad detta kan bero på?
OBS. Mappen har fulla rättigheter så det är inte det som strular till det.
DiDjoMedlem sedan nov. 2002544 inlägg Jag vet inte riktigt... Men det kanske är någon spärr på hur stora filerna får vara?
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Tror att gränsen ligger på ca 4 mb ... inte säker, men har för mig att det tagits upp tidigare här på wF.
cya,
/PatrikB
Men filen är på 1MB. Kan man inte ändra det då? Eller finns det något annat gratis uploadscript?
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Har samma fel och undrar nu vad man måste göra för inställning på sin dator. Har IIS6 och Win 2003 server på en dator som det ej funkar nå bra på och annan med Win XP Pro och IIS 5 där det funkar.
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg
For IIS6.0 users, the AspMaxRequestEntityAllowed property specifies the maximum number of bytes allowed in the entity body of an ASP request. If a Content-Length header is present and specifies an amount of data greater than the value of AspMaxRequestEntityAllowed, IIS returns a 403 error response. This property is related in function to MaxRequestEntityAllowed, but is specific to ASP request. Whereas you might set the MaxRequestEntityAllowed property to 1 MB at the general World Wide Web Publishing Service (WWW Service) level, you may choose to set AspMaxRequestEntityAllowed to a lower value, if you know that your specific ASP applications handle a smaller amount of data.
Open your metaname.XML which is located in c:\Windows\System32\Inetsrv find the line "AspMaxRequestEntityAllowed" and change it to "1073741824".
You might need to start windows in Safe-mode to be able to change that file, otherwise it's being used by IIS.
Källa
Default-värdet är inte mer än 200 K på IIS6 (tror jag).
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg I MetaBase.xml finns det iallafall med. Men hur startar man i Safe-mode?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Wiklund!! skrev:
Finns ingen sån fil
Har du IIS 6.0 då? Alltså Windows Server 2003?
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Jaa det är det på servern. Verkar fungera nu iallfall! Efter ändringen som stog i länken.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jo, att du har IIS6, det ser jag ju, men jag frågade Herr Wiklund. ;)