qwertyMedlem sedan jan. 2001391 inlägg Så här gör jag när jag vill att cookien ska expajra om två dagar.
response.kaka("allow").expires =now() +2
...men om jag vill att den ska expajra ett visst bestämt datum, hur ska jag då skriva datumet för att asp ska förstå?
antar att man inte kan göra så här?
response.kaka("allow").expires = 23 maj
obs!
istället för kaka ska det naturligtvis vara ordet som börjar på c och slutar på ookies.
------------------
Qwerty
Den som provar han testar...
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Kolla funktionen DateAdd: http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/dateadd.html
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
qwertyMedlem sedan jan. 2001391 inlägg Tja!
Jag angav datumet så här 2001-05-25 och fick följande felmess. Någon som vet hur jag ska ange datumet då cookien ska gå ut.
Out of Range 'Expires' attribute
/rosta/rostresultatsaker.asp, line 22
The date given for 'Expires' precedes Jan 1, 1980 or excedes Jan 19, 2038, 3:14:07 GMT.
------------------
Qwerty
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg hur skrev du i koden då?
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
nobody expects the spanish inquisition!</A>
qwertyMedlem sedan jan. 2001391 inlägg response.cooki+es ("allow").expires="2001-05-22"
------------------
Qwerty
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Testa att konvertera till Datumformat:
response.cookies ("allow").expires=Cdate("2001-05-22")
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
[Redigerat av Vide den 07 maj 2001]
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg OT: tips:
Vill ni skriva cookies i detta forum så kan ni använda "c" som står för "c", som första bokstaven... :)
------------------
webEye.nu SweQuake.com