webForumDet fria alternativet

Asp formulär/Jsp

ASP

8 svar · 197 visningar · startad av inge

Medlem sedan sep. 2000498 inlägg
Frågan#1

Hej kan någon hjälpa mig att göra ett enkelt asp formulär tex där man ska bocka för om man vill välja någonting sen ska man skriva in sitt namn m.m
och kanske lite mer info om sig själv.
fråga2 var kan jag ladda hem detta?
JSP och Servlets så att man kan installera det på en win2000 server

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Vad är det du behöver hjälp med? HTML-kodeningen för formuläret eller det som tar emot det du skickar, och vad vill du isånna fall att den skall göra?

hur mycket har du gjort själv?

------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com

Hej jag vill att då man skriver så ska det skickas ett mail med jmail man ska kunna se vad det är i mailet helst så ska det vara i asp det jag har gjort fungerar inte

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Okej, vi börjar där... vad är det som inte fungerar?

------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com

Hej!
Jag har 4 st formulär på den sista sidan
så ser man vad man har fyllt i men hur ska koden vara så att man kan skicka i väg det med mail så att man kan se all info som man har skrivit in jag använder jmail mail gärna mig koden med en liten förklaring hur jag ska sätta in den

Medlem sedan maj 20011 343 inlägg

Det vore bra om du kunde posta din kod som inte fungerar här på forumet samt vad du får för felmeddelande. Så kan vi hjälpa dig att fixa till den så att den funkar.

------------------
verktygslådan

Ett gott trams förlänger
livet :e

Medlem sedan feb. 20012 412 inlägg

Hej!

Angående JSP/servlets på windows använder jag "Jakarta tomcat". Men om det finns till servermiljöer vet jag inte. Du kan kolla på http://jakarta.apache.org/tomcat/index.html

mvh Jörgen

Hur installerar jag jsp/Jakarta tomcat
på win2000 server och finns det något exempel script så att man kan kolla om det fungerar

Medlem sedan jan. 20011 154 inlägg

Finns bra dokumentation om installation på den sidan jorgen skrev :

The Tomcat Documentation is included in the distribution files under the doc directory. The documentation is also available online.

Exempel filer finns inkluderat i installationen.

------------------
En stängd mun fångar inga flugor....

320 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
190 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
190 ms — ändringar (db)