Frågan#1 Hejsan!
Håller på med en sökmotor, och har denna kod:
falt2 = "anv"
falt3 = "alder"
Den hämtar alltså från fälten "anv" och "alder"
Sedan skriver jag ut det så här:
<select name="falt" style="border: 1px solid #445462; background-color: #627788">
<option value="<%=falt2%>" name="falt"><%=falt2%>
<option value="<%=falt3%>" name="falt"><%=falt3%>
Men, då skriver den ju ut anv och alder.. vill att den ska skriva ut ett annat namn, tex användarnamn och ålder..
Hur? :OO
cyprys skrev:
Vad vill du göra?
alltså, man ska kunna söka i databasen i fälten anv och alder.
Men vill inte att de ska stå anv och alder i sökalternativen, utan nått finare som kanske användarnamn och ålder.. hajjar du?
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Om inte fältuppsättningen kommer att ändras från varje gång scriptet körs, kan du ju alltid hårdkoda fältnamnen, som man brukar göra.
<select name="falt" style="border: 1px solid #445462; background-color: #627788">
<option value="<%=falt2%>" name="falt">Användarnamn</option>
</select>
Jag ser ingen mening i att definera ett par variablar längre upp i koden som innehåller samma sak som egentligen skulle kunna hårdkodas i filen.
OveRRidE skrev:
Om inte fältuppsättningen kommer att ändras från varje gång scriptet körs, kan du ju alltid hårdkoda fältnamnen, som man brukar göra.
<option value="<%=falt2%>" name="falt">Användarnamn</option>
</select>
Jag ser ingen mening i att definera ett par variablar längre upp i koden som innehåller samma sak som egentligen skulle kunna hårdkodas i filen.
Men åhh vad dum jag e ;) att jag inte tänkte på de. Tack iallafall :)