Jag vill byta ut följande kodrad ur Palles Pagingscript:
Response.Write ""& vbcrlf &" <a href=""default.asp?n="" >|<<</a> | <a href=""default.asp?n="& intPage - 1 &"""><</a> | "
Till att INTE använda mig av Response.write... jag trodde att jag kunde skriva:
%>
<a href="default.asp?n=" >|<<</a> | <a href="default.asp?n=<%" &intPage - 1 &"%>"><</a> | "
<%
men ack, nej.
Vad är felet. hur skall jag skriva intPage för att det skall stämma?
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg <a href="default.asp?n=">|<<</a> | <a href="default.asp?n=<%=intPage - 1%>"><</a> | "
En fråga bara. Varför vill du inte använda Response.Write?
En fråga bara. Varför vill du inte använda Response.Write?
För att jag inte är bra på response.write och eftersom jag vill ändra om mycket i koden vill jag inte behöva fråga om varenda sak... samt att jag tycker det är enklare att se med ren html-kod. :e
Fortsättning på pagingproblem:
Där jag använder pagingen ser sidan ut nåt i stil med: default.asp?foruminlagg=28&n=1... där n står för vilken sida i pagingen man är och foruminlagg står för huvudpostens nummer.
I navigeringen på pagingen vill jag att foruminläggsnumret går vidare, men jag får det inte att funka. Hur ska jag skriva? Testade med
<a href="default.asp?forumid=<%=strForumID%>&n=<%=intPage - 1%>">
men då gav den foruminläggsID för den sista tråden i uppräkningen, inte den första. Testade även med
<a href="default.asp?forumid=<%Request.QueryString("ForumID")%>&n=<%=intPage - 1%>">
men nada där.
Hilfe!
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Hm...
<a href="default.asp?forumid=<%=Request.QueryString("ForumID")%>&n=<%=intPage - 1%>">
tycker jag borde funka.
/red Jag tycker nog att @nders får skynda sig på lite. §e
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Är det inte bara så att du missat ett =?
<a href="default.asp?forumid=<%=Request.QueryString("ForumID")%>&n=<%=intPage - 1%>">
Om du har en querystring som heter ForumID förstås, och den innehåller det värde du vill åt.
Tackar boys, nu funkar det också!