Jag har en tabell på en asp-sida. I tabellen finns namnet på olika saker med lite info i de andra columerna.
När jag klickar på deras namn så kommer det upp en bild till höger, jag använder mig av ett javascript för den funktionen.
Följande kod:
När jag klickar på bilden, dvs när den visas i "bild-rutan" så skall det komma upp ett nytt separat fönster där bilden visas i störra format. Om ursprungsbilden, dvs den som visas heter "bild.gif" så heter den stora "bild(big).gif". Detta av anledningen att jag tänkte att man kunde ta sökvägen till bilden som redan används i javascriptet och lägga dit "(big)" för den stora bilden ligger i samma mapp ju.
Dock är jag inte så bra på javascript, så om någon kunde vara super schysst och hjälpa mig med detta problem, eller om någon kanske vet någon bättre lösning på det hela.
Har ju också tänkt tanken att alla inte använder sig om javascript när de surfar, dvs vissa har kanske stängs av det, då kommer inte denna funktion att funka, men med tanke av att väldigt mycket på sajten är i javascript, så får de antingen aktivera det eller skylla sig själva...
Hoppas någon kan hjälpa mig, antingen om ni utvecklar funktionen i javascript eller om ni utvecklar den i asp som alltid funkar oberoende av surfarens inställningar...
Det som jag själv tänkte var att om mam kunde spara bildens-länk (RecSet(bild)) utanför javascriptet så kunde denna sparas i en Session och sedan användas när man klicka på bilden, då kunde man ha en vanliga <A href> när man klickar på bilden och när den nya sidan öppnas använder man sig utan session:en...
Men hur ska jag komma utanför javascriptet när jag använder satsen i <a href> med javascriptet, kan man ha fler saker i en <a href> än bara en, dvs ex. separera med AND eller & ???