GrymtMedlem sedan dec. 20011 685 inlägg jag använder mig av en gästbok som låg här på wF innan, gjord av casca där man kunde använda smiley´s. Nu vill jag kunna visa datum på varje inlägg.
Hur ska jag gå till väga för att fixa detta? Behöver jag ändra i databasen något, eller går det att lösa på andra sätt.
MVH Peter Antonius
------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Jo, det behövs ändras i databasen och när man lägger in poster och när man hämtar poster. Hur datum och tid hanteras skiljer sig mellan olika dbms.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
Jag antar att du använder Access...
Skapa ett fält i databasen, Datum/Tid, som du sätter standardvärde till Nu() (eller Now() i engelsk).
Sedan hämtar du bara det som vanligt :)
------------------
"When the 500 isn't right, you're in hell, when a Superbike isn't right, it's ok"
Valentino Rossi, Nastro Azurro Honda
GrymtMedlem sedan dec. 20011 685 inlägg oki, nu är det så att jag tyvärr inte har access för tillfället. så då får jag helt enkelt vänta tills jag får det ;)
tack så mycket.
------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande
Det går väl att lösa utan själva Access?
------------------
"When the 500 isn't right, you're in hell, when a Superbike isn't right, it's ok"
Tror det iallafall, sök i forumet :)
------------------
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Sök på "Alter table" så kanske du hittar hur man ändrar i databasen utan att ha Access...
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com