webForumDet fria alternativet

Visual Interdev

4 svar · 165 visningar · startad av costodia

costodiaMedlem sedan aug. 2000864 inlägg

Jag bara undrar om någon vet om ens webhotell måste ha stöd för Visual Interdev som de måste ha stöd för Frontpage eller Visual Interdev fungerar som ett vanligt FTP-program?

------------------
Mvh Martin Persson
www.Costodia.com

[Redigerat av costodia den 26 apr 2001]

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

webhotellet måste inte ha stöd för frontpage, däremot frontpage server extensions.

visual interdev, liksom frontpage, är ju bara en editor, men använder sig av frontpage extensions för att koppla upp mot en webbplats och arbeta rakt mot den.

alltså: nämn inte interdev och ftp i samma mening, tack. ;)

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>

costodiaMedlem sedan aug. 2000864 inlägg

gillar du inte interdev?
jag håller på att lära mig asp, och jag har blivit rekomenderad och har läst i en del böcker att det är alldra bäst att använda Visual Interdev, stämmer inte detta?

..ursäkta om jag gjorde ig upprörd, men jag är som sagt lite ny på asp så jag lyssnar gärna om du har något gått råd, eftersom du verkar vara en bra förebild när man ska lära sig asp.

------------------
Mvh Martin Persson
www.Costodia.com

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

såg du inte min smiley?

du gjorde mig absolut inte upprörd, och jag älskar interdev. har använt interdev uteslutande sedan version 1.0 kom och har inga som helst planer på att byta.

alltså: jag tycker interdev är kanonbra, men kika gärna i forumet 'webbeditorer' där flera diskussioner tar upp för- och nackdelar med de olika editorerna.

mvh,

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Och även om man inte vill använda InterDev som editor kan man använda dess extensions för att koppla upp andra editorer via InterDev (eller frontpage), vilket gör att man får tillgång till all den superba projekthateringen som InterDev har...

Personligen kör jag HomeSite som editor (interdev är inte så skicklig på det området... sorry @nders ;)), och använder InterDev som projekthanterare och koppling mot sajter med frontpagestöd...

------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com

[Redigerat av Vide den 25 apr 2001]

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
126 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)