Detta är nämligen på grund av att en funktion på sidan körs när querystringen innehåller func=apa
problemet är att om man uppdaterar sidan så körs denna funktionen igen.. =/
14 svar · 249 visningar · startad av ConnyFox
jag undrar om det går o tömma allt innehåll i querystring så när man uppdaterar sidan så finns inte querystringen med längre.
går detta?
Detta är nämligen på grund av att en funktion på sidan körs när querystringen innehåller func=apa
problemet är att om man uppdaterar sidan så körs denna funktionen igen.. =/
Du får nog kontrollera med if-satser eller använda en sessionsvariabel.
Hmm problemet är att det är info som skall in i en databas och registreras på datum. i vanliga fall hade jag bara gjort en if sats som gör att inget info sparas om datumet redan finns.. Men i detta fall skall flera kunna finnas på samma datum.
så det går alltså inte att sätta querystring = nothing eller liknande? =D
Kan du inte bara sätta en sessionsvariabel då?
hmm hur menar du då?
Om du menar som jag tror du menar så går det inte eftersom man skall kunna lägga in på samma datum strax efter varandra.. men förklara gärna
Varför inte köra en Response.Redirect till sidan (utan querystrings) i slutet av funktionen?
if not session("current_querystring") = request.querystring then
' gör insert
session("current_querystring") = request.querystring
end if
Eller?
Det är den lösningen jag använder i nuläget. tyvärr så är det på en includerad sida så det blir en massa data som måste laddas om. men går det inte o lösa på annat vis får det väll duga då :D
Skarre skrev:
Varför inte köra en Response.Redirect till sidan (utan querystrings) i slutet av funktionen?
Bra förslag.
japp som sagt det är den lösningen jag kör med just nu men det blir flera sidor som får laddas om eftesom sidan är en include.
Mitt förslag då?
hmm det kan nog f*n funka, ska testa och återkommer med svar :D