ElMacoMedlem sedan juni 2000161 inlägg En grundläggande fråga gott folk...
Sammanhang:
Jag sitter och plockar med en applikation som skall hamna i ett root-direktiv så småningom på en egen domän och allt det där... men tills dess så pillar jag med den i en underkatalog på en utvecklingsarea. Applikationen kommer dock att vara avhängig av en global.asa
Fråga:
Kan jag på något sätt få applikationen att använda sig av den global.asa som jag placerat tillsammans med den övriga applikationen i underkatalogen eller kommer den alltid att använda sig av den som ligger i rooten?
Hur kan jag testa med min nya global.asa utan att flytta allt till rooten?
Hur använder jag mig av en global.asa som inte ligger i rooten?
Jag anar att det inte går, men måste bara kolla... :-)
------------------
Don't trust in miracles. - Rely on them.
CoolDudeMedlem sedan aug. 2000304 inlägg Om du i FrontPage eller Dreamweaver skapar en ny web så fungerar den som just en sådan... (inte en ny mapp bara under din rootweb)
Där kan du använda "egna" global.asa filer fitt utan påverkan av den som ligger i rooten. (Om du sätter sessioner i din root mapp och öppnar den först kan de sedan även göra sig gällande på under mappar. Starta därför din nya web direkt. Typ: http://Ditt_Maskin_Namn/nya_webben)
Så skall det fungera som du vill...
------------------
/CoolDude
ElMacoMedlem sedan juni 2000161 inlägg Ok, brabra...
Men om jag väljer att inte använda Frontpage eller Dreamweaver så står det inga alternativ till buds?
(...vid det här laget hade det varit enklare att flytta filerna, men jag vill bara få klarhet i saken *ler*.)
------------------
Don't trust in miracles. - Rely on them.
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Gör mappen till en virtuell katalog, så funkar det.
Du kan ha en global.asa i varje virtuell katalog.
/T
------------------
This is what the KLF is about