Som den är nu så kollar den efter användarnamnet, och se om det är upptaget.. men jag skulle även vilja att den kollade efter epost adressen. Kanske en OR sats eller nått? :)
Addera = "UPDATE tbluppgifter SET strusername = strusername WHERE strusername = '" & FixInject(Request.Form("username")) & "'"
Varför heter din SQL-sträng 'Addera'? Det luktar webStudio lång väg. Dessutom är inte det där den relevanta koden för att kontrollera ifall det finns en redan upptagen post i databasen.
Varför heter din SQL-sträng 'Addera'? Det luktar webStudio lång väg. Dessutom är inte det där den relevanta koden för att kontrollera ifall det finns en redan upptagen post i databasen.
Varför den heter just addera är helt enkelt att jag inte brytt mig om att ändra den till ett passande namn :r
' ## -- Öppnar anslutningen till databasen --
Set ConnectREG = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OleDb.4.0;Data Source=g:\home\medialabs.se\plus.mdb;"
Addera = "UPDATE tbluppgifter SET strusername = strusername WHERE strusername = '" & FixInject(Request.Form("username")) & "'"
ConnectREG.Open strConn
ConnectREG.Execute Addera, lngRA, 128
ConnectREG.Close
If lngRA > 0 Then
Session("meddelande") = " <font color=""red"">* Användarnamnet är upptaget *</font>"
Set ConnectREG = Nothing
Response.Redirect "/plus/fel.asp?vad=fel"
End If
249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2