mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg Hejsan på er!
Jag har en fråga, jag har suttit och kodat ett litet asp-script men skulle villja ha det i vb-script eftersom det skall läggas in i job-schedule på ms-sql server 2000. Nu undrar jag hur jag skall konvertera det till ren vbscript?
Är det mycket ändringar?
SQL_Transact = "SELECT * FROM tbl_transaction"
Set rs = dbo.Execute(SQL_Transact)
While Not rs.EOF
if DateDiff("d", rs("pay_date"), date())=30 THEN
id= rs("id")
Set TellusPay = Server.CreateObject("TellusPay.TransGate")
TellusPay.TellusPayID = rs("tellus_pay_id")
TellusPay.TerminalID = rs("terminal_id_recur")
TellusPay.CurrencyCode = rs("ISO_currency")
TellusPay.CardData = rs("card_data")
TellusPay.IP = rs("ip_subscribe")
TellusPay.Amount = rs("amount_subscribe")
TellusPay.OrderNo = rs("order_num")
TellusPay.PersonalNumber = "0000000000"
TellusPay.ProcessingCode = "000000"
TPBuffer = TellusPay.Authorize
Set TellusPay = Nothing
ResponseFromBank = Split(TPBuffer, ",")
Response.Write "Response Code: " & ResponseFromBank(0) & "<br>"
Response.Write "AuthNumber: " & ResponseFromBank(1) & "<br>"
Response.Write rs("card_data")& "<br>"
SQL_update = "UPDATE tbl_transaction SET pay_date = getdate() WHERE id = '" & id &"'"
dbo.Execute(SQL_update)
End if
rs.MoveNext
Wend
MVH
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Inte för att jag vad det direkt har med VB att göra, men om du tar bort alla referenser till IIS-objekt (Application, Session, Server, Response, Request osv ..) så ska det nog funka bra.
mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg Hej!
Jag hade tänkt att köra ett script på ms-sql servern schemalagt varje natt vid kl 1 och när man kommer in i job-schedule step så kan man välja activeXscript och sen VisualBasicScript och då tänkte jag använda ett sådant som kollar datumet och dom som är 30 dagar gamla skall det dras pengar.
Så jag tänkte prova att modifiera om asp scriptet som jag gjort till VisualBasicScript.
MVH
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag tar och flyttar den här tråden från Visual Basic till ASP, VBScript. :)
Mvh
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg
.. jag tänkte prova att modifiera om asp scriptet som jag gjort till VisualBasicScript.
Jo, det förstod jag. ASP är inget språk utan VBScript (tex) som körs i IIS:en. Vill du sen köra ditt VBScript nån annanstans (SQL Server, Windows, Schemaläggaren) så måste du bara ta bort alla referenser till IIS:en (se ovan). That's it.
Tex:
Server.CreateObject() -> CreateObject()
Response.Write() -> WScript.Echo()
Medan du testar din kod direkt i Windows så kan du använda WScript.Echo för att underlätta felsökning, när du sen kör den inne i SQL Server (eller Schemaläggaren) så bör nog du ta bort dem. (Även om jag tror att de bara ge små söta meddelanden i event-loggen.)
mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg Tackar niko!
Jag är tacksam för snabbt svar jag är helt ny på detta, men jag har provat och det är "parse succed" så nu ska det väl fungera hoppas jag.
MVH