default.asp ska de ut exakt som jag skrev och check_login.asp ska se ut exakt som jag skrev. ;)
Felmess....
37 svar · 627 visningar · startad av Swedemister · sida 2 av 2
Frågan, av Swedemister
Response object error 'ASP 0156 : 80004005' Header Error inc/checklogin.asp, line 5 The HTTP headers are already written to the client browser. Any HTTP header modifications must be made before writing page content. Laddat upp PBWEBBS login script.. och får detta felmess, men när jag kollar på rad 5 så fattar jag ej vad som är fel.... \--------- checklogin.asp koden: \--------- \<!--
Läs frågan i sin helhet →AHH FAN. Nu funkar det ju. Nu återstår bara att komma in på sidan......
Tack så hemskt mycket Sebbe....
Men men nu måste jag lösa hur man fixar lösen och allt....
Fint att det funkar! :)
Nuså... då jag in mig direkt på defalt.asp så kom jag till inloggninsidan. Perfekt..... men vill ju lägga till en user. Och enligt README filen så står det inget om det. Kollat i Setting.asp och /inc/change_pass.asp men fasen hittar inget.....
Ligger inte användarna i en db?
I databasen menar du? *skratt* Jo kanske dom gör..... nu när du säger det så borde dom ju göra det.....
Men kan ej öppna denna. Har inget program för det. mbd har den som format...
Så lägger man till en användare i databasen skall man ju komma in... se där ja.. men hur fasen skall jag komma in där då? Du har inge program så du kan lägga till en user? Sen fixar man ju resten via webben...
Lägg upp databasen så kan jag lägga in ett user/pass som du sen kan ändra. (Eller länk till den.)
Här menar du? Det kanske är bättre om jag skickar den filen till dig? Den är liksom på 50 sidor typ........
Men här.....
I den filen är pass = admin och user = admin
Nåja... skall ej störa er mer idag. Måste kanske göra lite nytta oxå men testat user:admin lösen: admin, det står bara att There are no user.......
Well.......
Har du lagt upp scriptet o alla sidor precis så som skaparen av scriptet menat?
Har för mig att du tex inte hade db:n där du nu har den tidigare?
jo.... allt som skall ligga i roten ligger där, sen är det 3 mappar som innehåller db = databasen i mappen, inc = settings, change_pass, check_login, trye_login och script.js sen har vi GFX mappen med bildfilen till inloggningssidan......
Mapp uppställning enligt script katalogen:
Mappar = FET STIL
Filer = " ".
db: "databas"
gfx: "loginbild"
inc: "change_pass.asp, check_login.asp, script.js, setting.asp, try_login.asp"
"default.asp"
"login.asp"
Alla utan " " ligger i roten... enligt katalogen som jag laddade ner...
Men ändå kan man ej logga in. Får bara: There are no User....
(PUST)
Hm... klurigt.
Testa att utkommentera raden:
On Error Resume Next
'On Error Resume Next alltså.
Så får vi se vad det blir för felmess då, samt rad.
Hur gör vi då måntro? Måste jag skriva någe?
Felet är att scriptet är gjort med en accessdatabas vilket servern ej tycker om. Vill ha mySQL.