Testa byta provider
conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OleDb.4.0; Data Source=C:\_webb_sprutab\database\database.mdb;"
8 svar · 322 visningar · startad av Skarre
Jag kan köra denna kod en gång utan problem, men när jag uppdaterar sidan får jag följande informativa felmeddelande:
Feltyp:
Provider (0x80004005)
Odefinierat fel
Om jag väntar en stund kan jag köra sidan igen. :q Här är koden med den felande raden i fetstil:
<%
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
[b]conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=C:\_webb\sprutab\database\database.mdb;"[/b]
conn.Close : Set conn = Nothing
%>
Testa byta provider
conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OleDb.4.0; Data Source=C:\_webb_sprutab\database\database.mdb;"
Jag bytte faktiskt från en sådan sträng för att jag hade problem med den. Hursomhelst löste det sig efter en omstart. Tack för svaret!
Lustigt. Personligen gillar jag inte att något löser sig efter en omstart, eftersom man inte får veta vad det var som pågick.
Varsågod ivarjefall. :)
Engine^ skrev:
Lustigt. Personligen gillar jag inte att något löser sig efter en omstart, eftersom man inte får veta vad det var som pågick.
Äh, det gäller bara datorn på jobbet. Det hade varit en annan sak om det var hemma. ;)
JAG SER INTE VAD DET STÅR PÅ DIN TRÅD
atra skrev:
Ett tecken på att någon har varit vaken längre än nyttigt...
Engine^ skrev:
atra skrev:
Ett tecken på att någon har varit vaken längre än nyttigt...
jag ser faktiskt inte heller, det är en massa konstiga tecken i Skarre's första inlägg.