Förresten, kom på en sak nu:
Kan det bero på att jag hade den inställd på en email
som blev full, så emailen studsade tillbaka, så att servern stängde av det för mig? Ska jag kontakta webbhotellet i så fall kanske...?
CDONTS använder per default den lokala IIS:ens egna SMTP-tjänst för att skicka mail.
Avsändaradressen måste alltid tillhöra en giltig domän, eftersom det görs en reverse lookup innan mail skickas. Ogiltig domän, inget mail skickas.
- - - - - - -
Sist och inte minst: Postar man asp-kod bör man inte göra det inom [php]-taggar. Det gör koden onödigt svårläst. Just denna gång är det ju ingen fara, eftersom kodstycket är så litet, men ändå. ;)
CDONTS använder per default den lokala IIS:ens egna SMTP-tjänst för att skicka mail.
Avsändaradressen måste alltid tillhöra en giltig domän, eftersom det görs en reverse lookup innan mail skickas. Ogiltig domän, inget mail skickas.
- - - - - - -
Sist och inte minst: Postar man asp-kod bör man inte göra det inom [php]-taggar. Det gör koden onödigt svårläst. Just denna gång är det ju ingen fara, eftersom kodstycket är så litet, men ändå. ;)
Mvh
Hej! :)
Tack för den mycket matnyttiga infon.
Undrar, hur bör jag posta längre ASP stycken? Jag trodde att det bara står PHP som exemplen på knappen, gjord för all slags kod?