webForumDet fria alternativet

login + meddelande..

ASP

8 svar · 185 visningar · startad av slugh

Medlem sedan apr. 20019 inlägg
Frågan#1

okej, okej.

mitt tålamod är slut. jag har nu under flera dagar suttit och läst igenom alla (!) inlägg i detta forumet för att försöka hitta något som passar mig. jag har även arbetat med en mängd script för att nå dit jag vill. men nu ger jag upp.

mitt problem är följande. jag har ett login script. (http://www.araby-dalbo.com/it-pedagogerna/apps.asp?id=3) och det fungerar bra. men när man har loggat in så vill jag att man kommer till en sida där man kan välja på lite olika saker, tex skicka meddelanden. alltså, jag vill att medlemmarna ska kunna skicka meddelanden till varandra.
ett script för detta hittade jag på denna sidan under wf-script, (http://www.host4u.d2g.com/slugh/) <- det är meddelande scriptet.

till mitt problem. jag vill skapa någon form utav community, enligt följande:

- du registrerar dig
- loggar in
- kommer till en sida där du kan skriva info om dig, länka till en bild på dig själv och skicka meddelanden till andra users.
- kunna skicka meddelanden
- skriva om dig själv
- kunna se vilka som är online

allt som jag här över efterfrågar har jag sett på olika ställen på denna sidan, men problemet är att jag inte är speciellt insatt i asp och när jag ska kombinera dessa scripts så skiter sig allting. finns det någon vänlig själv som kan hjälpa mig med detta? att när man loggat in via scriptet som jag har så kan man antingen skriva om sig eller använda meddelandescriptet som jag har å skicka meddelanden?

tacksam för hjälp.

(heh, orkar någon läsa? :P)

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

Jodå jag orkar läsa :)

Jag har gjort en community (php+mysql = bäst (även fast detta är asp-forum)) som jag tänker sälja. Typ en hundring eller nått. Vill du veta vilka funktioner som finns eller så... kolla http://www.studieteknik.f2s.com/text.txt

tror adressen funkar....
ja det var väl allt.... kontakta mig på icq annars

------------------
/// P

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

har du kollat min "Crisses meddelandetjänst"? enkel.... men bra! jag fattar inte riktigt, är det inte lättare att man kommer till en sida typ välj här:
Skriv om dig själv
Skicka meddelanden till medlemmar

eller....?

------------------
www.groda.net *kvack*, *kvack*

Medlem sedan apr. 20019 inlägg

crisse..

jo, det är så jag menar.

du loggar in. och kommer till en sida där man antingen kan skriva om sig själv eller skicka meddelande till andra medlemmar, eller söka medlemmar typ. men jag får inte de olika scripten att kunna "kommunicera" med varandra. lust att hjälpa till?

har du gjort ngt än...? ett exempel:

när man loggar in kommer man till typ inloggad.asp... på den sidan finns det följande länkar:

1. Skicka meddelande
2. Ändra dina uppgifter
3. Sök något
osv....

men har du gjort ngt ännu???? eller är koden = 0? :)

------------------

Ni får allt köpa mitt.... :)

kolla www.tapiren.net
den communityn har jag koderna till ;)

------------------
/// P

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

går det bra med försäljningen, p?

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>

P, va inte din community i php? tapiren är ju i asp??????

------------------

Ja då @nders det går sådär ;) har 2-3 kunder på gång och har just gjort gästbok,forum och chatt... så det blir bättre och bättre.

Min är gjord i php + mysql.

Men jag var också med och drog igång tapiren(asp + access ) för drygt ett år sedan och därför har jag alla koder till den ;)

Ville dock lära mig något nytt och därför började jag med php...

Köpare är alltid välkommna...( priset är sänkt.. ICQ 85256439)

------------------
/// P

[Redigerat av P den 12 apr 2001]

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)