DiDjoMedlem sedan nov. 2002544 inlägg Tjohej! Jag undrar om man kan ha ASP i Javascript... För jag vil ha en Popup i ett liten fönster... Så här ser det ut:
<SCRIPT language="JavaScript">
<!--
function <%=RecSet("id")%>()
{
open("<%=RecSet("viewUrl")%>" , "<%=RecSet("id")%>" , "toolbar=no,scrollbars=yes,resizable=no,width=640,height=480");
}
//-->
</SCRIPT>
Sen länken:
<a href="javascript:<%=RecSet("id")%>()">
Kolla</a>
Själv tycker jag att det borde gå... har ni något annat tips på hur man får en popup i 640x480 i en loop? Den loopar ut allt i en databas.. sen finns det en "kolla" knapp till varje... Hoppas ni förstår
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Det är väl mer praktiskt att göra såhär?
<SCRIPT language="JavaScript">
<!--
function oppna(sURL, iId)
{
open(sURL, iId, "toolbar=no,scrollbars=yes,resizable=no,width=640,height=480");
}
//-->
</SCRIPT>
<a href="javascript:oppna('<%=RecSet("viewUrl")%>', <%=RecSet("id")%>)">
Kolla</a>
DiDjoMedlem sedan nov. 2002544 inlägg Den hittar inte sidan då...
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Då beror det nog på att sidan i databasen inte finns.
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Du vet väl att det ska stå javascript och inte java script? ;)
DiDjoMedlem sedan nov. 2002544 inlägg felet va bara att det stog java script där den öppnade länken! Men det e fixat! Tack så mycket! :e En fråga till... Hur gör man så att rutan hamnar mitt på Skärmen?
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg <SCRIPT language="JavaScript">
<!--
function oppna(sURL, iId)
{
iTop = (screen.height - 480) / 2;
iLeft = (screen.width - 640) / 2;
open(sURL, iId, "toolbar=no,scrollbars=yes,resizable=no,width=640,height=480,left=" + iLeft + "top=" + iTop);
}
//-->
</SCRIPT>