HoffeMedlem sedan mars 200125 inlägg Tjoohoooo
nån som har en smidig kod snutt på en download function den som jag gjort är lite seg ...
jag skickar filen med stream objectet ..
och jag gör en resposne.addheader med filnamnet i binär form ..
dock så verkar det som den cachar det en stund i headern inann download skylte dyker upp finns det nått smidigt sätt så att download skylten dyker upp blixt snabbt å frågar klienten om han vill spara denna filen på sin HD ...???
------------------
hof the best beer there is =)
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Vilken contenttype använder du?
------------------
webEye.nu SweQuake.com
HoffeMedlem sedan mars 200125 inlägg Jag använder Response.ContentType = "application/x-unknown-zip"
------------------
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Hur lång tid det tar beror på hur snabb dator klienten har... Jag vet inte om det finns skillnad i hur snabbt webbläsaren reagerar på olika contenttyp. Jag har aldrig använt mig av "x-unknown-zip", brukar använda "msdownload", gör säkert ingen skillnad, men testa så vet vi... :)
------------------
webEye.nu SweQuake.com
HoffeMedlem sedan mars 200125 inlägg det gjorde ingen skilnad
men som sagt jag använder ADODB.Stream objektet
och där så ändrade jag från 1 till 3 så här
objStream.Type = 3 vilket gjorde att skylten dök upp fortare men om det är fort nog på en lite mindre vassare lina återstår att se ..
sen om type står för text eller binär form har jag inte en susning om hittade inga referenser om detta så vet du nått om det så tippsa järna =)
skulel gissa att 1 är text 2 är binär å 3 vet i faen ;) men det ser ut å fonka ... =)
------------------