I Inferis Medlem sedan sep. 2000 667 inlägg Frågan 31 okt. 2003 13:47 #1 Kan man på nät sätt plussa ihop datan i tabeller?
Försöker förklara:
<tr><td>Rad1: </td><td>A</td><td>A</td><td>C</td></tr>
<tr><td>Rad2: </td><td>C</td><td>D</td><td>A</td></tr>
<tr><td>Rad3: </td><td>C</td><td>D</td><td>A</td></tr>
<tr><td>Rad4: </td><td>A</td><td>C</td><td>A</td></tr>
<tr><td># A: </td><td>2</td><td>1</td><td>3</td></tr>
<tr><td># C: </td><td>2</td><td>1</td><td>1</td></tr>
<tr><td># D: </td><td>0</td><td>2</td><td>0</td></tr>
Hoppas ni förstod.
Kul att Wf är tillbaka! :-)
I Inferis Medlem sedan sep. 2000 667 inlägg Det finns tolv rader. I varje td skrivs data ut från en databas.
Jag vill med kunna räkna hur många A, C och D det finns uppifrån och ner för varje tr.
I Inferis Medlem sedan sep. 2000 667 inlägg /&¤# vad jag är dålig på att förklara! :-(
S Sebbe Medlem sedan jan. 2003 2 285 inlägg Hur ser koden där du skriver tabellen ut?
(ASP-koden. ;))
I Inferis Medlem sedan sep. 2000 667 inlägg Jag har inte koden här, utna på jobbet.
Men jag förenklar den:
<tr><td>Rad1: </td><td><%=rs("MandagV1")%></td><td><%=rs("TisdagV1")%></td><td><%=rs("OnsdagV1")%></td></tr>
<tr><td>Rad2: </td><td><%=rs("MandagV1")%></td><td><%=rs("TisdagV1")%></td><td><%=rs("OnsdagV1")%></td></tr>
<tr><td>Rad3: </td><td><%=rs("MandagV1")%></td><td><%=rs("TisdagV1")%></td><td><%=rs("OnsdagV1")%></td></tr>
<tr><td>Rad4: </td><td><%=rs("MandagV1")%></td><td><%=rs("TisdagV1")%></td><td><%=rs("OnsdagV1")%></td></tr>
<tr><td># A: </td><td>2</td><td>1</td><td>3</td></tr>
<tr><td># C: </td><td>2</td><td>1</td><td>1</td></tr>
<tr><td># D: </td><td>0</td><td>2</td><td>0</td></tr>
Jag vill alltså att det ska räknas ut automatiskt hur många som har A på Måndag v1, C MåndagV1 osv...
S Sebbe Medlem sedan jan. 2003 2 285 inlägg Så här då? :)
Response.Write("<table>" & vbCrLf)
Do Until rs.EOF
Select Case UCase(rs("MandagV1"))
Case "A"
intA1 = intA1 + 1
Case "B"
intB1 = intB1 + 1
Case "C"
intC1 = intC1 + 1
End Select
Select Case UCase(rs("TisdagV1"))
Case "A"
intA2 = intA2 + 1
Case "B"
intB2 = intB2 + 1
Case "C"
intC2 = intC2 + 1
End Select
Select Case UCase(rs("OnsdagV1"))
Case "A"
intA3 = intA3 + 1
Case "B"
intB3 = intB3 + 1
Case "C"
intC3 = intC3 + 1
End Select
Response.Write("<tr><td>" & rs("MandagV1") & "</td><td>" & rs("TisdagV1") & "</td><td>" & rs("OnsdagV1") & "</td></tr>" & vbCrLf)
rs.MoveNext
Loop
Response.Write("</table>" & vbCrLf & "<table>" & vbCrLf)
Response.Write("<tr><td>#A</td><td>" & intA1 & "</td><td>" & intA2 & "</td><td>" & intA3 & "</td></tr>" & vbCrLf)
Response.Write("<tr><td>#B</td><td>" & intB1 & "</td><td>" & intB2 & "</td><td>" & intB3 & "</td></tr>" & vbCrLf)
Response.Write("<tr><td>#C</td><td>" & intC1 & "</td><td>" & intC2 & "</td><td>" & intC3 & "</td></tr>" & vbCrLf)
Response.Write("</table>")
I Inferis Medlem sedan sep. 2000 667 inlägg Ska testa det på måndag på jobbet. Tack!