Jag har ett för mig knepigt problem.
Driver ett forum som har fungerat nu ett halvår eller så. Det har ca 20-25 användare. Det senaste två månaderna har det dock trilskats med mig och en användare till. Vi kan nämligen inte längre göra nya inlägg på forumet utan bara besvara inlägg.
Mycket trist!
Numera får jag skriva mina nya inlägg direkt i databasen och den andre maila person nr 3 som får skriva in inlägget....
Vad kan det vara för fel?
Webbläsarversion? Jag har IE 6.0.2800
Fungerar varken på min W98, W2000Pro eller XPPro
Det där var ju ren och fin (samt trevligt kommenterad :)) kod, som jag inte kunde se några fel i.
Det går ju förstås att byta ut lite saker i den, så det förslaget kan jag visa.
[blue]'We are in the second step: We should be inserting the records now.[/blue]
strSQL = "INSERT INTO Messages(ForumID, PostedBy, Email, Subject, Body, InReplyTo, Date) VALUES ("
strSQL = strSQL & Request.Form("ForumID") & ", "
strSQL = strSQL & "'" & Replace(Request.Form("PostedBy"), "'", "'') & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Replace(Request.Form("Email"), "'", "'') & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Replace(Request.Form("Subject"), "'", "''") & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Replace(Request.Form("Body"), "'", "''") & "', "
strSQL = strSQL & Request.Form("InReplyTo") & ", "
strSQL = strSQL & "#" & Now & "#)"
[blue]'Store the values in the database[/blue]
DB.Execute strSQL, , adCmdText
Istället för att använda SELECT och Recordset.AddNew och Recordset.Update. Varför du inte längre kan skriva inlägg har jag inget bra svar på dock :l
Får du inget felmeddelande av något slag?
Nej, jag får inget felmeddelande alls :(
Det händer bara ingenting...
Man skriver sitt inlägg fyller på med namn och ev. mailadress och trycker på skicka. Men inte en reaktion. Precis som om skicka-knappen inte hade någon funktion utan sitter där för syns skull bara.
När jag replikerar ett meddelande däremot så är allt ok. Meddelandet går fram.
Jag har varit väldigt IE-trogen men kanske ska prova med någon annan webbläsare :q
Ger mig den på att det kanske bara är någon inställning någonstanns eftersom det fungerar för så många andra att lägga in nya inlägg. x(