Cookies verkar inte heller fungera?"!
Kan det vara något med säkerhet. Eller får man inte använda dessa funktioner när man kör ett klientOS som server???
6 svar · 328 visningar · startad av mattiasnordin
Hej alla,
Jag har gjort ett skript som använder sig av server sessions. Har nu flyttat över koden från IIS6.0 till en XP professional med dennas IIS.
Har den några konstiga begränsningar som att server sessions inte fungerar???
session("variabel") = "yes"
Cookies verkar inte heller fungera?"!
Kan det vara något med säkerhet. Eller får man inte använda dessa funktioner när man kör ett klientOS som server???
Det finns inga generella problem eller begränsningar vad det gäller sessionsvariabler eller cookies på IIS 5.1 på Windows XP.
Det är säkert inställningsfrågor.
Tack för hjälpen @nders...
Det visade sig att jag inte fick länka in min sida från min befintliga site. Hade den andra sitens sida i en frame på mitt "intranät".
Om man vill köra kakor eller sessions från en annans webserver än ens egen får man göra följande trix:
Third party cookies måste ställas in i webläsaren om man vill få cookies att fungera.
Vill man få sessions att fungera så måste man lägga till den icke fungerande siten i din befintliga "intranetzon" i webläsaren, då fungerar det.
Tänkte inte på att jag startade sidan i en befintlig frame... :-(
Anledningen till att jag misstänkte att webservern inte ville vara med var att den verkar ha lite begränsningar. Kändes mycket långsökt dock. Men vad gör man inte när man blir desperat? Det första man gör är att stänger av hjärnan verkar det som... ha ha...
Trevlig helg ALLA !
Skall tilläggas att IIS 5.1 på Windows XP absolut har begränsningar, men inte som har med topic att göra. Den viktigaste begränsningen är nog maxgränsen på tio simultana anslutningar.
Trevlig helg själv!