webForumDet fria alternativet

Java applet i nyhetsbrev?!?!?!

4 svar · 317 visningar · startad av Anki26

Anki26Medlem sedan apr. 20014 inlägg

Jag vill lägga in en bild med java applet i ett nyhetsbrev. Bilden med java kod ligger på server. Allt funkar men jag vet inte hur jag skriver i koden (i brevet) för att bilden ska synas i nyhetsbrevet....Skulle någon kunna ge mig en utförlig kodbeskrivning hur jag lägger in koden/länken (eller hur jag nu ska göra).... innan jag blir TOKIG! Tacksam för svar!

JanspeedMedlem sedan jan. 2001509 inlägg

Är det inte bara att skriva typ

<applet class="java.class" width="300" height="300"></applet>

Är dock inte helt säker på om det fungerar felfritt i IE.

Men det ska finnas en liknande syntax för IE om jag inte minns fel.

java är namnet på din .class fil

Anki26Medlem sedan apr. 20014 inlägg

Tack för ditt svar Janspeed men det fungerar inte! Det fungerar om man lägger bilden på en websida men inte när den ska skickas i ett mail....
Jag är inte så bra på det här men jag tror jag har provat det mesta och hittills inte fått kläm på länkningen/kodningen...
//Anki

aha. ok, jag trodde att du menade att nyhetsbrevet skulle länka till sidan där du hade appleten. Jag vet inte om det verkligen går att skicka en applet med i ett mail. Har du sett nån som lyckats med det?

Det kan ju kanske funka om man skickar mailet som HTML. Men annars tror jag det är ganska omöjligt då filen måste bifogas och då sparas ner innan den kan köras. Vad jag vet i alla fall? :)

Genererad på 376 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb