roomMedlem sedan mars 2001270 inlägg Hejsan..
Jag har en kund som använt MSCS. Någon gammal version med MSscript som är i stort sett omöjliga att göra ändringar i.
Nu till saken, kunden vill ha en ny shoplösning och det är inte något problem (hoppas jag!?!). Men kund vill kopiera in alla produkter från MSCS till den nya databasen som jag kommer att bygga i Access.
Finns det något sätt att ta reda på vad för typ av Databas MSCS använt och vart den ligger. Jag hittar inga kopplingar till Recordsets eller liknande utan i koden står bara kommandon i stil med:
Server.CreateObject("Commerce.Page")
Server.CreateObject("Commerce.FileDocument")
Tacksam för svar,
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Hu, vet inte riktigt vilken databas som används i MSCS men låter lite som om kunden kommer nergradera sig då det nya valet av databas är Access. MS Access är inte direkt snabb och har för mig att den endast tillåter 10 anslutningar samtidigt mot databasen, kanske inget problem i fall man kör med connection pooling.
roomMedlem sedan mars 2001270 inlägg Access eller inte
Jo det är säkert så att Access är lite långsammare än exvis SQL Server eller MySQL men den är väldigt enkel och köra mot.
Är du säker på 10 samtidiga användare? Jag tror att det är fler än så, jag har accessdb på en webb som har mellan 40-50 besökare/h och det har inte varit problem hittils. I annat fall så kan man ju enkelt konvertera tabellerna till MySQL.
Tacksam för mer tips ang MSCS och hur jag ska få ut datan!
StevePMedlem sedan mars 2003772 inlägg Har den ingen Enterprise Integration?
Där ska du kunna exportera till xml.
Om MSCS objekten returnerar recordsets så kan du från dem generera XML med hjälp av:
rs.Save sFilePath, adPersistXML