aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Influensan har gjort mig blind :)
VAD är fel?
<%
SQL="Select From Link Where [Godkand]='yes', And Where [LinkKat]="& Request.QueryString("Kat") &", And Where [Under]='no'"
Set rs=Conn.Execute(SQL)
Do Until rst.EOF
%>
SELECT-uttrycket innehåller ett reserverat ord eller argument som antingen är felstavat eller utelämnat, eller så är skiljetecknen felaktigt använda.
Inget är felstavat
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Du anger inte vilka kolumner du skall hämta och sen så skall det bara vara ett where och inga komman mellan villkoren
SQL="Select * From Link Where [Godkand]='yes' And [LinkKat]="& Request.QueryString("Kat") &" And [Under]='no'"
t.ex.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
[Redigerat av LarsG den 04 apr 2001]
[Redigerat av LarsG den 04 apr 2001]
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Tack min hjärna funkar inte idag
Nu fick jag fel på det här:
SQL="Select * From Link Where [Godkand]='yes' And [LinkKat]="& Request.QueryString("Kat") &" And [Under]='no'"
Set rs=Conn.Execute(SQL)
Do Until rs.EOF
Typblandningsfel i villkorsuttryck.
???
nakozMedlem sedan dec. 1999653 inlägg antar att fältet LinkKat är av typen text? då måste du in med lite enkelfnuttar oxå. :)
SQL = "SELECT * FROM Link WHERE [Godkand]='yes' AND [LinkKat]='"& Request.QueryString("Kat") &"' AND[Under]='no'"
Set rs=Conn.Execute(SQL)
Do Until rs.EOF
mvh,
------------------
void[]
stash/$gu&-public(querystring)/n int{}bind "2" "say i own!" :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg vad är det för datatyp på dina kolumner?
antingen har du fjumpar där du inte ska ha det eller tvärsom.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>
nakozMedlem sedan dec. 1999653 inlägg sluta dubbelposta @nders :e
------------------
void[]
stash/$gu&-public(querystring)/n int{}bind "2" "say i own!" :)
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Hade missat att ändra i databasen till tal ;)
Tack!