Hejsan svejsan...
Jag har ett problem. Det är så att jag kör en engelsk NT4 server (ganska gammal o skruttig) och försöker göra om en text till ett datum i en oracle server... o detta går inte så bra.
Det verkar som om 2003-10-05 inte vill göras om p.g.a tecknet - har olika asciivärden (?) eller något på de båda servrarna... Det går iaf inte att skicka in 2003-10-05 till servern och le och vara glad (går från min utvecklar klient dock som är svensk xp).
Det hela skickas iaf till en store procedure.. och det ser ut så här:
sql = "{ ? = call pack.skapaavtal(?,?,?) }"
set cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
cmd.ActiveConnection = OBJdbConnection
cmd.commandText = sql
cmd.commandType = adCmdText
cmd.Parameters.Append cmd.CreateParameter("retval", adBSTR, adParamReturnValue, 100)
cmd.Parameters.Append cmd.CreateParameter("@kundnr", adInteger, adParamInput, , Replace(Session("kundnr"),"'", "''"))
if Request.Form("datum") <> "" THEN
cmd.Parameters.Append cmd.CreateParameter("@datum", adVarChar, adParamInput, 10, Replace( Request("datum"),"'", "''"))
else
cmd.Parameters.Append cmd.CreateParameter("@datum", adVarChar, adParamInput, 10, "sysdate")
end if
cmd.Parameters.Append cmd.CreateParameter("@aplkod", adVarChar, adParamInput, 20, Replace(Session("arbplatskod"),"'", "''"))
cmd.execute
retValue = cmd.Parameters("retval").value
Hur löser jag detta? Finns det något sätt? SP tar emot strängen som ett datum, så jag kan inte riktigt formatera den anorlunda...