Hej!
Första gången jag är här :) och hoppas nu på lite hjälp...innan datorhelvetet flyger all världens väg!
Jag är INTE duktig på ASP, har precis börjat lära mig och nu har jag stött på ett problem jag inte fixar själv.
Har gjort ett test om 10 frågor för elever och som lärare/admin kan man logga in för att läsa och ta bort svaren.
När jag befinner mig på visa2.asp kan jag välja att ta bort svaret. Klickar jag på den länken ska man först logga in.
När man på loggain2.asp skrivit in namn och lösen samt klickar på Logga in ska man komma till tabort.asp för att posten som man valt ska raderas. Innan man landar på tabort dock så finns en "osynlig" sida, kolla2.asp, som kollar att användarnamnet och lösenordet är det rätta innan posten tas bort. Det är här jag får mitt felmeddelande som lyder:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'id=<center'.
/it/fordjup/ITF-PeSo/kolla2.asp, line 19
och här är ASP-koden:
[red]
<% option explicit%>
<% dim koppling, sql, losenord, id
losenord=request.form("losenord")
id=request.form("id")
set koppling=server.createobject("adodb.connection")
'koppling.open("svtest.mdb") ELLER
koppling.open("driver={microsoft access driver (*.mdb)}; dbq="&server.mappath("svtest.mdb"))
if losenord="ja" then
sql="delete * from tbsvtest where id="&id&";"
koppling.execute(sql)
response.redirect("tabort.asp")
else
response.redirect("svar.asp")
end if
koppling.close
set koppling=nothing
%>
Sådär, nu tror jag att jag fått med det som är mitt problem, hoppas det är tillräcklig info och att det här inlägget blir rätt efter konstens alla regler :)